Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Opole Lubelskie obsługiwana przez Urząd Miejski w Opolu Lubelskim

Logo - Gmina Opole Lubelskie obsługiwana przez Urząd Miejski w Opolu Lubelskim

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Finansowo-Budżetowy (Fn)
Kierownik
Adres komórki

Lubelska 4,

24-300 Opole Lubelski

Telefon
(81) 827 72 06
telefon komórkowy Wydział Finansowo - Budżetowy: 605780621
telefon komórkowy - Referat Podatkowy: 669430460
Fax
(81) 827 72 00
Email

Informacje dodatkowe
II piętro pok. 210-215,
Kierownik Wydziału Fn
Agnieszka Strawa 

agnieszka.strawa@opolelubelskie.pl

 

 Do zadań Wydziału Finansowo- Budżetowego należy m.in.:

  • przygotowywanie materiałów i danych do projektu budżetu i dokumentów okołobudżetowych zgodnie z zasadami uchwalonymi przez Radę w zakresie procedury uchwalania budżetu,

  • prowadzenie gminnych funduszy celowych zgodnie z zasadami określonymi w odrębnych przepisach,

  • realizowanie planu dochodów i wydatków budżetowych, dokonywanie analiz w tym zakresie, przedkładanie Burmistrzowi i Radzie wniosków w zakresie gospodarki finansowej,

  • wykonywanie czynności z zakresu rachunkowości wynikających z odpowiednich przepisów,

  • prowadzenie ewidencji składników mienia samorządowego oraz dokonywanie okresowych inwentaryzacji, prowadzenie ksiąg inwentarzowych i rachunkowych,

  • zapewnienie obsługi finansowo- księgowej Urzędu,

  • naliczanie i pobór podatków i opłat lokalnych,

  • przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach gospodarki finansowej gminy,

  • podejmowanie czynności w ramach przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,

  • prowadzenie obsługi kasowej, sprzedaży znaków skarbowych i weksli, gospodarowanie drukami ścisłego zarachowania,

  • organizowanie   i   kontrolowanie   prawidłowego   obiegu   dokumentacji   rachunkowej   z uwzględnieniem przepisów o zamówieniach publicznych,

  • opracowywanie  projektów  decyzji  administracyjnych w zakresie  umarzania, odraczania terminów   płatności   i   rozkładania  na  raty  podatków,  zaległości  podatkowych   i   innych należności,

  • prowadzenie  postępowań  administracyjnych  w  indywidualnych  sprawach z zakresu administracji publicznej na podstawie udzielonych upoważnień,

  • sporządzanie sprawozdań oraz informacji opisowych do realizacji budżetu i działalności finansowej gminy,

  • rozliczanie zadań inwestycyjnych,

  • zapewnienie prawidłowego prowadzenia dokumentacji i rozliczania podatku VAT, podatku dochodowego od osób fizycznych, ubezpieczeń społecznych i innych ubezpieczeń,

  • prowadzenie sprawozdawczości statystycznej z zakresu właściwości wydziału,

  • przygotowywanie projektów zarządzeń pozostających w zakresie właściwości wydziału,

  • przygotowywanie dokumentów dla organu podatkowego pierwszej instancji i realizacja innych zadań wynikających  z ustawy- Ordynacja podatkowa,

  • weryfikowanie zgodności składanych deklaracji podatkowych ze stanem faktycznym,

  • wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym, zaległościach podatkowych i dochodach z pracy w gospodarstwie rolnym,

  • prowadzenie ewidencji poręczeń stanowiących zabezpieczenie w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego,

  • prowadzenie spraw związanych z poborem i zwrotem opłaty skarbowej, w tym prowadzenie rejestru   wekslowego   i   naliczanie   opłaty   skarbowej   od weksli,   rozliczanie   i   kontrola dystrybutorów znaków opłaty skarbowej, współpraca z bankiem w zakresie obrotu znakami opłaty skarbowej,

  • nadzorowanie i bieżąca kontrola realizacji planów finansowych zakładów budżetowych oraz jednostek budżetowych,

  • prowadzenie spraw z zakresu płac, podatku dochodowego od osób fizycznyc  i ubezpieczeń pracowników urzędu oraz wydawanie zaświadczeń w tym zakresie. 


Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
koordynator referatu podatkowego podatków i opłat, inspektor ds. windykacji podatków i opłat

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds księgowości

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. obrotu kasowego

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. wymiaru i windykacji podatków

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. księgowości podatków i opłat

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. kontroli dotacji oraz księgowości budżetowej

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. wymiaru podatków

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik wydziału Finansowo-Budżetowego

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. wymiaru i windykacji podatków

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. rachunkowości budżetowej

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. rozliczeń płacowych i rachunkowości budżetowej

(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik wydziału Finansowo-Budżetowego

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. rozliczeń kasowych

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. budżetu

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
podinspektor ds. księgowości, podatków i opłat

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Stolarek Robert
Data wytworzenia informacji:
2021-03-03
Osoba wprowadzająca informację:
Stolarek Robert
Dodano do BIP dnia:
2021-03-03