Szczegółowe dane komórki
Nazwa komórki
Wydział Organizacyjny i Spraw Samorządowych (Or.S)
Kierownik
Adres komórki
Lubelska 4, 24-300 Opole Lubelskie
Telefon
(81) 827 72 12
telefon komórkowy: 601227053
telefon komórkowy: 601227053
Fax
(81) 827 72 00
Email
Informacje dodatkowe
II piętro pok. 204
Kierownik Wydziału Or.S
Justyna Haraszczuk
justyna.haraszczuk@opolelubelskie.pl
Do zadań Wydziału należy m. in.:
-
zapewnienie działania Urzędu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
-
zapewnienie prawidłowej obsługi klientów Urzędu, w tym w zakresie odpowiedniej informacji,
-
wykonywanie zadań w zakresie obiegu dokumentów, w tym elektronicznego obiegu dokumentów,
-
planowanie oraz koordynowanie kontroli wewnętrznych prowadzonych w urzędzie i gminnych jednostkach organizacyjnych oraz gromadzenie dokumentacji pokontrolnej,
-
prowadzenie zbioru powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, w tym zbioru aktów prawa miejscowego, i udostępnianie tychże osobom zainteresowanym,
-
prowadzenie rejestrów: uchwał Rady, zarządzeń i postanowień Burmistrza, wniosków i opinii Komisji, wniosków i interpelacji radnych, aktów prawa miejscowego,
-
zapewnienie organizacyjne, kancelaryjne i techniczne funkcjonowania Rady i Komisji Rady, w tym sporządzanie protokołów z sesji i posiedzeń,
-
udzielanie pomocy organizacyjnej i prawnej radnym w wykonywaniu mandatu radnego,
-
współpraca z organami jednostek pomocniczych gminy,
-
współpraca z właściwymi organami w zakresie przygotowania i przeprowadzenia wyborów do parlamentu, wyborów prezydenckich, wyborów do organów samorządu terytorialnego, wyborów organów samorządu mieszkańców, referendów i konsultacji społecznych, wyborów do izb rolniczych,
-
nadzorowanie wykonywania uchwał Rady,
-
prowadzenie dokumentacji związanej z załatwianiem skarg i wniosków, w tym prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
-
kancelaryjna i organizacyjna obsługa sekretariatu Burmistrza i Zastępcy Burmistrza,
-
prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu,
-
monitorowanie aktualności pod względem prawnym i faktycznym Statutu Gminy, statutów gminnych jednostek organizacyjnych, regulaminu organizacyjnego i regulaminu pracy Urzędu oraz ich wdrażanie i kontrolowanie przestrzegania regulacji wynikających z tych aktów,
-
prowadzenie ewidencji porozumień i umów zawieranych przez Gminę,
-
nadzorowanie przechowywania i prawidłowego używania pieczęci urzędowych i innych oznaczeń Gminy i Urzędu,
-
podejmowanie działań dla zapewnienia warunków pracy zgodnych z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,
-
podejmowanie działań związanych z zapewnieniem komórkom organizacyjnym i pracownikom odpowiedniego wyposażenia w materiały techniczne, biurowe, w tym odpowiednie urządzenia i narzędzia, prowadzenie magazynu materiałów biurowych oraz zapewnienie prawidłowego funkcjonowania samochodu służbowego,
-
prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, w tym prowadzenie akt osobowych,
-
kontrolowanie przestrzegania dyscypliny pracy przez pracowników Urzędu,
-
prowadzenie spraw socjalnych pracowników Urzędu,
-
organizowanie szkoleń i dokształcania pracowników Urzędu,
-
podejmowanie działań związanych z gospodarką lokalami pozostającymi we władaniu Urzędu oraz zabezpieczeniem mienia urzędu,
-
zapewnienie sprawnego funkcjonowania bazy teleinformatycznej i informatycznej Urzędu, w tym sprzętu komputerowego, lokalnej sieci komputerowej oraz administrowanie lokalną siecią komputerową, pomoc w eksploatacji oprogramowania funkcjonującego w Urzędzie, zabezpieczenie systemu informatycznego przed dostępem osób trzecich oraz przed utratą danych gromadzonych w wersji elektronicznej, prowadzenie ewidencjonowania i rejestrowania użytkowników systemu informatycznego,w tym nadawanie identyfikatorów i haseł,
-
wykonywanie zadań administratora bezpieczeństwa informacji,
-
wykonywanie i koordynowanie zadań z zakresu ochrony informacji niejawnych,
-
prowadzenie biblioteki Urzędu,
-
gospodarowanie odzieżą roboczą, ochronną i środkami czystości,
-
utrzymywanie czystości, porządku i ładu w budynku Urzędu,
-
podejmowanie współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie zatrudniania bezrobotnych, organizowania staży absolwenckich,
-
współpraca z odpowiednimi instytucjami i jednostkami służby zdrowia w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania podstawowej opieki zdrowotnej na terenie Gminy,
-
udostępnianie informacji publicznej,
-
prowadzenie współpracy z organizacjami pozarządowymi działającymi w gminie,
-
prowadzenie książki kontroli zewnętrznych urzędu i dokumentacji związanych z kontrolą,
-
realizacja zadań obronnych i w zakresie obrony cywilnej,
-
prowadzenie rejestrów:
-
delegacji służbowych,
-
upoważnień i pełnomocnictw,
-
odznaczeń, wyróżnień i nagród.
-
prowadzenie wykazu upoważnień dla kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
Komórka nadrzędna
Pracownicy
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. kancelaryjnych i sekretariatu
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik Wydziału Or.S.
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. kancelaryjnych i organizacyjnych
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. informatyki
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor ds. kancelaryjnych i obsługi klienta
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. informatyki
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Z-ca Kierownika Or.S., Inspektor ds. kadr i spraw organizacyjnych
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
podinspektor ds. archiwum zakładowego
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor ds. obsługi klienta i kancelaryjnych
(Pokaż pracowników archiwalnych)
Metryka dokumentu
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Stolarek Robert
Data wytworzenia informacji:
2021-03-03
Osoba wprowadzająca informację:
Stolarek Robert
Dodano do BIP dnia:
2021-03-03