Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Opole Lubelskie obsługiwana przez Urząd Miejski w Opolu Lubelskim

Logo - Gmina Opole Lubelskie obsługiwana przez Urząd Miejski w Opolu Lubelskim

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich (USC i SO)
Adres komórki

ul. Lubelska 4 ,

24-300 Opole Lubelskie

Telefon
(81) 827 72 22
telefon komórkowy - dot. spraw obywatelskich - 601145556
Fax
(81) 827 72 00
Email

Informacje dodatkowe

  

I piętro, pok. 112, 113
Kierownik USC i SO
Iwona Witwera

iwona.witwera@opolelubelskie.pl

 

 Z-ca kierownika USC i SO

Halina Korgol

halina.korgol@opolelubelskie.pl

 

 Z-ca kierownika USC i SO

Beata Rola-Adamczyk

beata.rola.adamczyk@opolelubelskie.pl

 

 

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:
  • przyjmowanie oświadczeń o: wstąpieniu w związek małżeński,
  • braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwoleń na
  • zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
  • wstąpieniu w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
  • wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
  • powrocie   małżonka   rozwiedzionego   do   nazwiska   noszonego   przed   zawarciem
  • małżeństwa,
  • uznaniu dziecka,
  • uznaniu dziecka w przypadku grożącego niebezpieczeństwa,
  • nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
  • wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
  • rejestracja urodzin, małżeństw i zgonów orz innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
  • sporządzanie akt stanu cywilnego oraz prowadzenie ksiąg stanu cywilnego w oparciu o
  • dokonywane zgłoszenia, decyzje administracyjne, orzeczenia sądowe,
  • prowadzenie akt zbiorczych i skorowidzów alfabetycznych,
  • nanoszenie wzmianek i przypisów w księgach stanu cywilnego,
  • wydawanie wypisów z ksiąg stanu cywilnego i zaświadczeń dotyczących ksiąg,
  • zawiadamianie innych urzędów o sporządzonych aktach,
  • przechowywanie decyzji w sprawach wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego,
  • prowadzenie współpracy w sprawach konsularnych,
  • zawiadamianie sądu opiekuńczego o zdarzeniach uzasadniających wszczęcie postępowania z urzędu,
  • składanie na wezwanie sądu urzędowo poświadczonych dokumentów w celu odtworzenia akt,
  • przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy (testament alograficzny), realizacja zadań obronnych i obrony cywilnej.

 

 


 

Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy m. in.:

  • prowadzenie ewidencji ludności,

  • prowadzenie rejestru wyborców i wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,

  • wydawanie  decyzji  administracyjnych  w  sprawach   zameldowania   i  wymeldowania, dokonywanie zameldowań i wymeldowań,

  • wydawanie dowodów osobistych, prowadzenie archiwum kopert dowodowych,

  • obsługa systemu PESEL, prowadzenie kart osobowych mieszkańców i kartoteki byłych mieszkańców gminy,

  • sporządzanie i realizacja gminnych programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii,

  • inspirowanie, zlecanie i przeprowadzanie programów terapeutycznych i profilaktycznych w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom,

  • współdziałanie z organizacjami pozarządowymi, jednostkami organizacyjnymi i instytucjami, do których zadań statutowych należy profilaktyka i rozwiązywanie problemów uzależnień,

  • koordynowanie zadań związanych z pomocą na rzecz organizacji i placówek prowadzących działalność profilaktyczną i wychowawczą,

  • udzielanie informacji w zakresie podejmowania leczenia odwykowego oraz leczenia innych uzależnień,

  • koordynacja pracy, w tym zapewnienie organizacyjno- technicznych warunków działania gminnej   komisji   ds.   profilaktyki  oraz  rozwiązywania  problemów  alkoholowych   oraz przeciwdziałania narkomanii,

  • przygotowywanie materiałów i analiz dotyczących  profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień na użytek Burmistrza, Rady, oraz komisji ds. profilaktyki oraz rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii.

  • realizacja zadań związanych z pomocą repatriantom,

  • prowadzenie postępowań administracyjnych oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach przeprowadzania zbiórek publicznych,

  • sprawowanie nadzoru i prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach imprez masowych i zgromadzeń,

  • przyjmowanie zawiadomień o organizowanych imprezach artystycznych lub rozrywkowych, wydawanie decyzji o zakazie odbycia takich imprez,

  • wykonywanie zadań gminy w zakresie ochrony przeciwpożarowej, w tym współpraca z Komendantem Gminnym Ochrony Przeciwpożarowej,

  • wykonywanie czynności związanych z powszechnym obowiązkiem obrony, a w tym w szczególności: prowadzenie rejestracji przedpoborowych i poboru do wojska, koordynowanie przygotować i wykonywanie zadań z zakresu obrony cywilnej, prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej, planowanie i nakładanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony, realizacja zadań w zakresie reklamowania żołnierzy rezerwy do obowiązku pełnienia służby wojskowej  w razie ogłoszenia mobilizacji i wybuchu wojny,

  • koordynowanie i wykonywanie działań z zakresu obrony cywilnej,

  • opracowywanie i wykonywanie gminnych programów i planów reagowania kryzysowego,

  • realizacja zadań wynikających z przepisów o klęskach żywiołowych,

  • prowadzenie kancelarii tajnej,

  • prowadzenie sprawozdawczości statystycznej z zakresu właściwości wydziału,

  • wykonywanie zadań związanych ze spisami powszechnymi.

 


Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Z-ca kierownika USC i SO

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. ewidencji ludności

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Z-ca kierownika USC i SO

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. dowodów osobistych i obronnych

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik USC i SO

Stanowisko:
podinspektor ds. społeczno-obywatelskich, pełnomocnik ds. realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Urzędzie Miejskim w Opolu Lubelskim

(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Z-ca kierownika USC

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Madejek Mariusz
Data wytworzenia informacji:
2021-10-05
Osoba wprowadzająca informację:
Stolarek Robert
Dodano do BIP dnia:
2021-03-03