Szczegółowe dane komórki
Nazwa komórki
Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich (USC i SO)
Kierownik
Adres komórki
ul. Lubelska 4 ,
24-300 Opole Lubelskie
Telefon
(81) 827 72 22
telefon komórkowy - dot. spraw obywatelskich - 601145556
telefon komórkowy - dot. spraw obywatelskich - 601145556
Fax
(81) 827 72 00
Email
Informacje dodatkowe
I piętro, pok. 112, 113
Kierownik USC i SO
Iwona Witwera
iwona.witwera@opolelubelskie.pl
Z-ca kierownika USC i SO
Halina Korgol
halina.korgol@opolelubelskie.pl
Z-ca kierownika USC i SO
Beata Rola-Adamczyk
beata.rola.adamczyk@opolelubelskie.pl
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:
-
przyjmowanie oświadczeń o: wstąpieniu w związek małżeński,
-
braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwoleń na
-
zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
-
wstąpieniu w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
-
wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
-
powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem
-
małżeństwa,
-
uznaniu dziecka,
-
uznaniu dziecka w przypadku grożącego niebezpieczeństwa,
-
nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
-
wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
-
rejestracja urodzin, małżeństw i zgonów orz innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
-
sporządzanie akt stanu cywilnego oraz prowadzenie ksiąg stanu cywilnego w oparciu o
-
dokonywane zgłoszenia, decyzje administracyjne, orzeczenia sądowe,
-
prowadzenie akt zbiorczych i skorowidzów alfabetycznych,
-
nanoszenie wzmianek i przypisów w księgach stanu cywilnego,
-
wydawanie wypisów z ksiąg stanu cywilnego i zaświadczeń dotyczących ksiąg,
-
zawiadamianie innych urzędów o sporządzonych aktach,
-
przechowywanie decyzji w sprawach wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego,
-
prowadzenie współpracy w sprawach konsularnych,
-
zawiadamianie sądu opiekuńczego o zdarzeniach uzasadniających wszczęcie postępowania z urzędu,
-
składanie na wezwanie sądu urzędowo poświadczonych dokumentów w celu odtworzenia akt,
-
przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy (testament alograficzny), realizacja zadań obronnych i obrony cywilnej.
Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy m. in.:
-
prowadzenie ewidencji ludności,
-
prowadzenie rejestru wyborców i wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,
-
wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania, dokonywanie zameldowań i wymeldowań,
-
wydawanie dowodów osobistych, prowadzenie archiwum kopert dowodowych,
-
obsługa systemu PESEL, prowadzenie kart osobowych mieszkańców i kartoteki byłych mieszkańców gminy,
-
sporządzanie i realizacja gminnych programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii,
-
inspirowanie, zlecanie i przeprowadzanie programów terapeutycznych i profilaktycznych w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom,
-
współdziałanie z organizacjami pozarządowymi, jednostkami organizacyjnymi i instytucjami, do których zadań statutowych należy profilaktyka i rozwiązywanie problemów uzależnień,
-
koordynowanie zadań związanych z pomocą na rzecz organizacji i placówek prowadzących działalność profilaktyczną i wychowawczą,
-
udzielanie informacji w zakresie podejmowania leczenia odwykowego oraz leczenia innych uzależnień,
-
koordynacja pracy, w tym zapewnienie organizacyjno- technicznych warunków działania gminnej komisji ds. profilaktyki oraz rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii,
-
przygotowywanie materiałów i analiz dotyczących profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień na użytek Burmistrza, Rady, oraz komisji ds. profilaktyki oraz rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii.
-
realizacja zadań związanych z pomocą repatriantom,
-
prowadzenie postępowań administracyjnych oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach przeprowadzania zbiórek publicznych,
-
sprawowanie nadzoru i prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach imprez masowych i zgromadzeń,
-
przyjmowanie zawiadomień o organizowanych imprezach artystycznych lub rozrywkowych, wydawanie decyzji o zakazie odbycia takich imprez,
-
wykonywanie zadań gminy w zakresie ochrony przeciwpożarowej, w tym współpraca z Komendantem Gminnym Ochrony Przeciwpożarowej,
-
wykonywanie czynności związanych z powszechnym obowiązkiem obrony, a w tym w szczególności: prowadzenie rejestracji przedpoborowych i poboru do wojska, koordynowanie przygotować i wykonywanie zadań z zakresu obrony cywilnej, prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej, planowanie i nakładanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony, realizacja zadań w zakresie reklamowania żołnierzy rezerwy do obowiązku pełnienia służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i wybuchu wojny,
-
koordynowanie i wykonywanie działań z zakresu obrony cywilnej,
-
opracowywanie i wykonywanie gminnych programów i planów reagowania kryzysowego,
-
realizacja zadań wynikających z przepisów o klęskach żywiołowych,
-
prowadzenie kancelarii tajnej,
-
prowadzenie sprawozdawczości statystycznej z zakresu właściwości wydziału,
-
wykonywanie zadań związanych ze spisami powszechnymi.
Komórka nadrzędna
Pracownicy
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Z-ca kierownika USC i SO
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. ewidencji ludności
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Z-ca kierownika USC i SO
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. dowodów osobistych i obronnych
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik USC i SO
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
podinspektor ds. społeczno-obywatelskich, pełnomocnik ds. realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Urzędzie Miejskim w Opolu Lubelskim
(Pokaż pracowników archiwalnych)
Metryka dokumentu
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Madejek Mariusz
Data wytworzenia informacji:
2021-10-05
Osoba wprowadzająca informację:
Stolarek Robert
Dodano do BIP dnia:
2021-03-03