Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Opole Lubelskie obsługiwana przez Urząd Miejski w Opolu Lubelskim

Logo - Gmina Opole Lubelskie obsługiwana przez Urząd Miejski w Opolu Lubelskim

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Protokół nr 40/2022 z XL sesji Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim
Data utworzenia
2022-06-22
Opis

Protokół nr 40/2022
z XL sesji Rady Miejskiej
w Opolu Lubelskim

Miejsce sesji:    obrady XL sesji Rady Miejskiej odbyły się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego (ul. Lubelska 4)
Data sesji: 19 maj 2022 roku
Godzina rozpoczęcia sesji: 1220
Godzina zakończenia sesji: 1450
Numery podjętych uchwał: od XL/343/2022 do XL/359/2022
Prowadzący obrady: Przewodniczący Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim - Pan Dariusz Stachowicz

Uczestnicy obrad:
1)    Radni Rady Miejskiej - 15 osób (lista obecności w załączeniu do protokołu)
1.    Adamczyk Adam
2.    Bryś Waldemar
3.    Buczek Marcin 
4.    Cygan Karol 
5.    Gałek Wiesław
6.    Goleń Andrzej
7.    Kępiński Dominik
8.    Stachowicz Dariusz 
9.    Stempin Marcin
10.    Stępniak Zofia
11.    Strzelecka Małgorzata
12.    Śliwa Romuald
13.    Śpiewak Radosław
14.    Wicha Zofia
15.    Woś Katarzyna
2)    Burmistrz – Sławomir Plis
3)    Zastępca Burmistrza – Waldemar Gogół
4)    Skarbnik Gminy - Dorota Bełżek
5)    Sekretarz Gminy – Izabela Zarzycka
6)    Adwokat – Maciej Burzyński
7)    Dyrektor Centrum Usług Społecznych – Ewelina Szkutnicka
8)    Dyrektor Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego Szkół w Opolu Lubelskim – Janusz Gąsior
9)    Prezes Opolskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego – Henryk Piłat
10)    Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Rolnictwa – Grzegorz Gołofit
11)    Kierownik Wydziału Organizacyjnego i Spraw Samorządowych - Justyna Haraszczuk

Punkt 1
Otwarcie sesji. 
Dariusz Stachowicz - Przewodniczący Rady Miejskiej:
Przewodniczący Rady otworzył obrady XL sesji Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim. Następnie przywitał Radnych, Burmistrza – Pana Sławomira Plisa, Zastępcę Burmistrza – Pana Waldemara Gogoła, Sekretarz Gminy – Panią Izabelę Zarzycką, Skarbnik Gminy – Panią Dorotę Bełżek, Mecenasa - Pana Macieja Burzyńskiego, Dyrektora Centrum Usług Społecznych – Panią Ewelinę Szkutnicką, Dyrektora Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego Szkół w Opolu Lubelskim – Pana Janusza Gąsiora, Prezesa Opolskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego – Pana Henryka Piłata, kierowników wydziałów oraz pracowników Urzędu Miejskiego uczestniczących w sesji.
Pan Przewodniczący poinformował, że jest to czterdziesta sesja VIII kadencji Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim, w więc taki mały jubileusz. 
Następnie zarządził sprawdzenie listy obecności i stwierdził, że w sesji uczestniczy 15 Radnych, co stanowi quorum, aby Rada Miejska mogła obradować i podejmować prawomocne uchwały.

Punkt 2
Przyjęcie porządku obrad. 
Dariusz Stachowicz - Przewodniczący Rady Miejskiej:
Pan Przewodniczący poinformował, że w dniu dzisiejszym otrzymał wniosek podpisany przez Radnych Rady Miejskiej. Wniosek dotyczy odwołania z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim Pana Radnego Marcina Tomasza Buczka. Po zapoznaniu się z wnioskiem Przewodniczący Rady również złożył na nim podpis, dodał, że uważa wniosek za zasadny. Następnie zarządził kilka minut przerwy na sprawdzenie wniosku o odwołanie pod względem formalnym oraz merytorycznym przez obsługę prawną sesji. 
Po wznowieniu obrad Pan Przewodniczący oddał głos Mecenasowi Maciejowi Burzyńskiemu.
Adwokat Maciej Burzyński:
Pan Mecenas poinformował, że wniosek o odwołanie z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim Pana Marcina Tomasza Buczka, spełnia wymogi formalne w zakresie procedury przewidzianej w ustawie o samorządzie gminnym. Powołanie oraz odwołanie przewodniczącego rady czy wiceprzewodniczącego odbywa się na podstawie artkułu 19 w/w ustawy. Wniosek został podpisany przez dziewięcioro Radnych, spełniony zatem został wymóg podpisania wniosku przez co najmniej ¼ ustawowego składu rady gminy. Podjęcie uchwały o odwołanie przewodniczącego/wiceprzewodniczącego odbywa się w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady. Pan Mecenas dodał również, że uchwała stanowiąca załącznik do wniosku o odwołanie pod względem formalno-prawnym nie budzi żadnych zastrzeżeń, może być przez radę procedowana.
Dariusz Stachowicz - Przewodniczący Rady Miejskiej:
Pan Przewodniczący po przedstawieniu stanowiska przez adwokata Macieja Burzyńskiego zaproponował zmianę w porządku obrad poprzez wprowadzenie w punkcie piątym: „Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim”. Następnie zwrócił się z pytaniem, czy ktoś z Radnych chciałby wnieść uwagi do przedstawionego porządku. O zabranie głosu poprosił adwokat Maciej Burzyński.
Adwokat Maciej Burzyński:
Pan Mecenas poinformował, że niezbędne będą dwa głosowania. W pierwszej kolejności należy przeprowadzić głosowanie w sprawie wprowadzenia do porządku obrad punktu „Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim” a następnie głosowanie w sprawie przyjęcia całego porządku obrad wraz z zaproponowaną zmianą.
Dariusz Stachowicz - Przewodniczący Rady Miejskiej:
Pan Przewodniczący zarządził przeprowadzenie głosowań.
Głosowanie w przedmiocie zmiany porządku obrad poprzez dodanie punktu o odwołanie Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim:
11 – „za”, 
3 – „przeciwnych”, 
1 – „wstrzymujący się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, 11 Radnych głosowało „za”, 3 Radnych (Karol Cygan, Romuald Śliwa, Zofia Wicha) było „przeciwnych”, 1 Radny (Andrzej Goleń) „wstrzymał się od głosu”. Punkt został przyjęty przez Radnych.

Następnie Pan Przewodniczący zarządził głosowanie całego porządku obrad wraz ze zmianami.
Głosowanie:
11 – „za”, 
2 – „przeciwnych”, 
2 – „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, 11 Radnych głosowało „za”, 2 Radnych (Karol Cygan, Zofia Wicha) było „przeciwnych”, 2 Radnych (Andrzej Goleń, Romuald Śliwa) „wstrzymało się od głosu”.
Porządek obrad w zaproponowanym kształcie został przyjęty.

Przyjęty porządek obrad:
1.    Otwarcie sesji.
2.    Przyjęcie porządku obrad.
3.    Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4.    Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej o złożonych interpelacjach i zapytaniach Radnych.
5.    Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim.
6.    Sprawozdanie Burmistrza z działalności międzysesyjnej.
7.    Przyjęcie dokumentu pn. „Informacja z działalności Centrum Usług Społecznych w Opolu Lubelskim za rok 2021”.
8.    Przyjęcie dokumentu pn. „Raport monitoringowy z realizacji Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Opole Lubelskie na lata 2021 -2025 za rok 2021”.
9.    Przyjęcie dokumentu pn. „Ocena zasobów pomocy społecznej”.
10.    Przyjęcie „Sprawozdania z realizacji Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2021”. 
11.    Podjęcie uchwały w sprawie programu osłonowego pn. „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2022.
12.    Podjęcie uchwały w sprawie określenia średniej ceny jednostki paliwa w Gminie Opole Lubelskie w roku szkolnym 2022/2023.
13.    Podjęcie uchwały w sprawie w sprawie zmiany Statutu Opolskiego Centrum Kultury w Opolu Lubelskim. 
14.    Podjęcie uchwały w sprawie aktualności studium i planów miejscowych Gminy Opole Lubelskie.
15.    Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Województwu Lubelskiemu w zakresie opracowania dokumentacji projektowej na zadanie pn. „Budowa obwodnicy Opola Lubelskiego – etap I – droga wojewódzka Nr 824”.
16.    Podjęcie uchwały w sprawie wykazu kąpielisk oraz określenia sezonu kąpielowego na rok 2022 na terenie miasta Opole Lubelskie.
17.    Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z dotychczasowym dzierżawcą kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na okres 3 lat.
18.    Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości.
19.    Podjęcie uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty.
20.    Podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady w kompostowniku przydomowym.
21.    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości.
22.    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XII/99/2019 Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim z dnia 30 października 2019 roku w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Opole Lubelskie.
23.    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XII/100/2019 Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim z dnia 30 października 2019 roku w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.
24.    Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy Opole Lubelskie na 2022 rok.
25.    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
26.    Sprawy różne i wolne wnioski.
27.    Zamknięcie obrad.

Punkt 3
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Miejskiej. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej:
Pan Przewodniczący zwrócił się z pytaniem, czy ktoś z Radnych wnosi uwagi do protokołu z XXXIX sesji Rady Miejskiej. Radni nie wnieśli uwag do protokołu. Przewodniczący zaproponował głosowanie nad przyjęciem protokołu z poprzedniej sesji z dnia 29 marca 2022 r.
Głosowanie: 
15 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
0 – „wstrzymujących się”. 
Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, wszyscy głosowali za przyjęciem protokołu, protokół z XXXIX sesji Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim został przyjęty.

 

Punkt 4 
Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej o złożonych interpelacjach i zapytaniach Radnych.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej:
Przewodniczący poinformował, że do momentu rozpoczęcia sesji wpłynęło 9 interpelacji:
Pięć interpelacji od Radnego Karola Cygana:
1.    W sprawie bieżących remontów ulic i chodników osiedli „Zajezierze” i „Zagłobin”.
2.    W sprawie odpadniętych krawężników ul. Projektowanej.
3.    W sprawie ubytków brzegów drogi wjazdowej (Garbarskiej) do Opola Lubelskiego, na odcinku pól.
4.    W sprawie bezpieczeństwa pieszych poruszających się ul. Długą na wysokości kościoła.
5.    W sprawie oświetlenia ulicznego ulic: Garbarska, Projektowana, Polna, Cmentarna, Górna, Zajezierze, Długa i inne.
6.    Interpelacja Radnego Romualda Śliwy w sprawie oświetlenia w miejscowości Wola Rudzka – Pustelnia.
7.    Interpelacja Radnego Romualda Śliwy w sprawie remontu drogi Wola Rudzka – Pustelnia.
8.    Interpelacja Radnego Andrzeja Golenia w sprawie umożliwienia rowerzystom korzystania z przejazdu ul. Lubelską od skrzyżowania z ul. Podzamcze do skrzyżowania z ul. Rybacką.
9.    Interpelacja Radnego Marcina Buczka – zapytanie w sprawie finansowania jednostek ochotniczych straży pożarnych z terenu Gminy Opole Lubelskie.
Następnie Przewodniczący zapytał, czy ktoś z Radnych chciałby jeszcze w tej chwili złożyć interpelację lub zapytanie na piśmie. Wobec braku zgłoszeń zarządził przejście do kolejnego punktu obrad.

Punkt 5
Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej: 
Pan Przewodniczący poinformował, że przed przystąpieniem do głosowania Rada musi dokonać wyboru komisji skrutacyjnej. Zaproponował, by komisja składała się z trzech Radnych, nikt z radnych nie zgłosił innej propozycji. Następnie poprosił o zgłaszanie kandydatur do składu komisji.
Zgłoszono następujące kandydatury:
1. Wiesław Gałek
2. Małgorzata Strzelecka 
3. Katarzyna Woś.
Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie do komisji skrutacyjnej.
Przewodniczący zarządził przeprowadzenie oddzielnych głosowań nad każdym z zaproponowanych kandydatów. Poinformował, że głosowanie będzie jawne przez podniesienie ręki.
Głosowanie w sprawie powołania Radnego Wiesława Gałka do komisji skrutacyjnej do przeprowadzenia odwołania z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim Pana Marcina Buczka.
Głosowanie:
12 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
3– „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, 12 Radnych głosowało „za”, 3 Radnych „wstrzymało się od głosu”.

Głosowanie w sprawie powołania Radnej Małgorzaty Strzeleckiej do komisji skrutacyjnej do przeprowadzenia odwołania z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim Pana Marcina Buczka.
Głosowanie:
11 – „za”, 
1 – „przeciwnych”, 
3– „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, 11 Radnych głosowało „za”, 3 Radnych „wstrzymało się od głosu”, 1 Radny był „przeciwny”.

Głosowanie w sprawie powołania Radnej Katarzyny Woś do komisji skrutacyjnej do przeprowadzenia odwołania z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim Pana Marcina Buczka.
Głosowanie:
11 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
4– „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, 11 Radnych głosowało „za”, 4 Radnych „wstrzymało się od głosu”.

Następnie Pan Przewodniczący zarządził przeprowadzenie głosowania powołania komisji skrutacyjnej w składzie: Wiesław Gałek, Małgorzata Strzelecka, Katarzyna Woś.
Głosowanie:
11 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
4– „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, 11 Radnych głosowało „za”, 4 Radnych „wstrzymało się od głosu”.
Następnie Pan Przewodniczący zarządził przerwę, zobowiązując komisję skrutacyjną do wybrania z pośród jej członków przewodniczącego komisji i przygotowania kart do głosowania. Obsługę sesji poprosił o przygotowanie miejsca do przeprowadzenia tajnego głosowania oraz przygotowanie urny wyborczej.

Po wznowieniu obrad Pan Przewodniczący poprosił o zabranie głosu członka komisji skrutacyjnej.
Radny Wiesław Gałek:
Pan Radny przedstawił ukonstytuowaną komisję skrutacyjną:
1. Wiesław Gałek – przewodniczący komisji
2. Małgorzata Strzelecka - członek
3. Katarzyna Woś – członek.
Następnie poinformował o zasadach głosowania i przystąpił do przeprowadzenia procedury tajnego głosowania, imiennie wyczytywał Radnych z listy, przekazywał każdemu z nich jedną kartę do głosowania, opieczętowaną pieczątką „Rada Miejska”, Radni kolejno przystępowali do tajnego głosowanie i wrzucali swój głos do urny. 

Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej: 
Pan Przewodniczący ogłosił 10 minutową przerwę celem obliczenia wyników glosowania.

Po przerwie Przewodniczący komisji skrutacyjnej odczytał protokół z tajnego głosowania.
Radny Marcin Tomasz Buczek został odwołany z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów. Za odwołaniem głosowało 10 Radnych, przeciw odwołaniu 4 Radnych, 1 Radny wstrzymał się od głosu.

Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej: 
Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie odwołania Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim. Poinformował, że w związku z odwołaniem Radnego Marcina Buczka z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim w wyniku tajnego głosowania bezwzględną większością głosów w/w uchwałę uznaje się za przyjętą przez Radę Miejską.
Następnie poinformował, że zgodnie z § 8 ust. 2 pkt 2 statutu Gminy Opole Lubelskie Rada Miejska powinna mieć dwóch Wiceprzewodniczących. W związku z odwołaniem Radnego Marcina Buczka z funkcji Wiceprzewodniczącego zaproponował zmianę w porządku obrad poprzez dodanie punktu „Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim”.
Przewodniczący Rady zarządził przerwę na przygotowanie projektu uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego.

Po wznowieniu obrad Przewodniczący zaproponował przegłosowanie porządku obrad ze zmianami, tj. z wprowadzonym w punkcie szóstym projektem uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim.
Głosowanie:
12 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
3 – „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, 12 Radnych głosowało „za”, 3 Radnych (Karol Cygan, Andrzej Goleń, Romuald Śliwa) „wstrzymało się od głosu”.
Porządek obrad w zaproponowanym kształcie został przyjęty.

Przyjęty porządek obrad:
1.    Otwarcie sesji.
2.    Przyjęcie porządku obrad.
3.    Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4.    Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej o złożonych interpelacjach i zapytaniach Radnych.
5.    Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim.
6.    Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim.
7.    Sprawozdanie Burmistrza z działalności międzysesyjnej.
8.    Przyjęcie dokumentu pn. „Informacja z działalności Centrum Usług Społecznych w Opolu Lubelskim za rok 2021”.
9.    Przyjęcie dokumentu pn. „Raport monitoringowy z realizacji Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Opole Lubelskie na lata 2021 -2025 za rok 2021”.
10.    Przyjęcie dokumentu pn. „Ocena zasobów pomocy społecznej”.
11.    Przyjęcie „Sprawozdania z realizacji Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2021”. 
12.    Podjęcie uchwały w sprawie programu osłonowego pn. „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2022.
13.    Podjęcie uchwały w sprawie określenia średniej ceny jednostki paliwa w Gminie Opole Lubelskie w roku szkolnym 2022/2023.
14.    Podjęcie uchwały w sprawie w sprawie zmiany Statutu Opolskiego Centrum Kultury w Opolu Lubelskim. 
15.    Podjęcie uchwały w sprawie aktualności studium i planów miejscowych Gminy Opole Lubelskie.
16.    Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Województwu Lubelskiemu w zakresie opracowania dokumentacji projektowej na zadanie pn. „Budowa obwodnicy Opola Lubelskiego – etap I – droga wojewódzka Nr 824”.
17.    Podjęcie uchwały w sprawie wykazu kąpielisk oraz określenia sezonu kąpielowego na rok 2022 na terenie miasta Opole Lubelskie.
18.    Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z dotychczasowym dzierżawcą kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na okres 3 lat.
19.    Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości.
20.    Podjęcie uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty.
21.    Podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady w kompostowniku przydomowym.
22.    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości.
23.    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XII/99/2019 Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim z dnia 30 października 2019 roku w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Opole Lubelskie.
24.    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XII/100/2019 Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim z dnia 30 października 2019 roku w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.
25.    Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy Opole Lubelskie na 2022 rok.
26.    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
27.    Sprawy różne i wolne wnioski.
28.    Zamknięcie obrad.

Punkt 6
Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej: 
Pan Przewodniczący zwrócił się do Radnych o zgłaszanie kandydatur na stanowisko Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.
Radny – Radosław Śpiewak:
Pan Radny zgłosił kandydaturę Dominika Kępińskiego. Uzasadnił ją tym, że Radny jest społecznikiem, sołtysem oraz doświadczonym samorządowcem.
Dominik Kępiński wyraził zgodę na kandydowanie.
Więcej kandydatur nie zgłoszono.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej: 
Pan Przewodniczący przystąpił do powołania składu komisji skrutacyjnej do przeprowadzenia procedury wyborczej. Poprosił o zgłaszanie kandydatur do składu komisji.
Zgłoszono następujące kandydatury:
1. Radosław Śpiewak
2. Wiesław Gałek
3. Katarzyna Woś.
Kandydaci wyrazili zgodę na pracę w komisji skrutacyjnej.
Przewodniczący zarządził przeprowadzenie oddzielnych głosowań nad każdym z zaproponowanych kandydatów. Poinformował, że głosowanie będzie jawne przez podniesienie ręki.
Głosowanie w sprawie powołania Radnego Wiesława Gałka do komisji skrutacyjnej do przeprowadzenia wyborów Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim.
Głosowanie:
10 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
5– „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, 10 Radnych głosowało „za”, 5 Radnych „wstrzymało się od głosu”.

Głosowanie w sprawie powołania Radnego Radosława Śpiewaka do komisji skrutacyjnej do przeprowadzenia wyborów Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim.
Głosowanie:
10 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
5– „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, 10 Radnych głosowało „za”, 5 Radnych „wstrzymało się od głosu”.

Głosowanie w sprawie powołania Radnej Katarzyny Woś do komisji skrutacyjnej do przeprowadzenia wyborów Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim.
Głosowanie:
11 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
4– „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, 11 Radnych głosowało „za”, 4 Radnych „wstrzymało się od głosu”.

Następnie Pan Przewodniczący zarządził przeprowadzenie głosowania powołania komisji skrutacyjnej w składzie: Wiesław Gałek, Radosław Śpiewak, Katarzyna Woś.
Głosowanie:
11 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
4– „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, 11 Radnych głosowało „za”, 4 Radnych „wstrzymało się od głosu”.
Następnie Pan Przewodniczący zarządził przerwę, zobowiązując komisję skrutacyjną do wybrania z pośród jej członków przewodniczącego komisji i przygotowania kart do głosowania. 

Po wznowieniu obrad Pan Przewodniczący poprosił o zabranie głosu członka komisji skrutacyjnej.
Radny Wiesław Gałek:
Pan Radny przedstawił ukonstytuowaną komisję skrutacyjną:
1. Wiesław Gałek – przewodniczący komisji
2. Radosław Śpiewak - członek
3. Katarzyna Woś – członek.
Następnie poinformował o zasadach głosowania i przystąpił do przeprowadzenia procedury tajnego głosowania, imiennie wyczytywał Radnych z listy, przekazywał każdemu z nich jedną kartę do głosowania opieczętowaną pieczątką „Rada Miejska” z nazwiskiem jednego kandydata na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej Dominika Kępińskiego. Radni kolejno przystępowali do tajnego głosowanie i wrzucali swój głos do urny. 

Ogłoszono 10 minutową przerwę celem obliczenia wyników głosowania. 
Po przerwie Przewodniczący komisji skrutacyjnej odczytał protokół z tajnego głosowania.
Na Wiceprzewodniczącego Rady wybrany został Radny Dominik Kępiński uzyskując bezwzględną większość głosów - 10 głosów „za”, 1 „przeciw”, 4 „wstrzymujących się”.
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził, że akt dokonania wyboru jest równoznaczny z podjęciem uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim. Następnie odczytał ww. uchwałę.

Punkt 7
Sprawozdanie Burmistrza z działalności międzysesyjnej.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej: 
Pan Przewodniczący przekazał głos Burmistrzowi.
Sławomir Plis – Burmistrz Opola Lubelskiego:
Pan Burmistrz podziękował Radnemu Marcinowi Buczkowi za pełnienie funkcji Wiceprzewodniczącego, następnie pogratulował Radnemu Dominikowi Kępińskiemu wyboru na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej.  
Dodał, że popiera decyzję Radnych, że nie można się obrażać na demokrację. Na początku kadencji współpraca Radnego Marcina Buczka z prezydium Rady, z Radnymi, z władzami gminy układała się dobrze, od pewnego czasu się to zmieniło. Burmistrz dodał, że można się spierać na konstruktywne argumenty, ale nie można dezorganizować pracy Rady i wprowadzać dezinformacji.
Następnie Pan Burmistrz przedstawił realizowane zadania:
1.    Trwa końcowa faza realizacji budowy drogi gminnej stanowiącej przedłużenie ulicy Owocowej – etap II. Obecnie wykonano roboty ziemne, budowę sieci uzbrojenia technicznego oraz warstwy konstrukcyjne podbudowy pod nawierzchnię asfaltową. Wykonano również oświetlenie drogowe. Obiekt przygotowany jest do zgłoszenia do odbioru. 
2.    Trwa końcowa faza budowy ul. Zielonej w Opolu Lubelskim. Jest to bardzo ważny odcinek drogi dla rodziców odwożących swoje dzieci do przedszkola. Powstały przy nim dodatkowe miejsca parkingowe.
3.    Trwa realizacja robót budowlanych związanych z zagospodarowaniem przestrzeni Nowego Rynku w Opolu Lubelskim. W ramach zadania wykonane będą: przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej w drodze wewnętrznej przy Ratuszu, wymiana chodników, nowe nasadzenia, oświetlenie drogowe, wykonano wycinkę zieleni.
4.    Podpisano umowy w postępowaniu przetargowym na modernizację obiektów użyteczności publicznej na terenie gminy Opole Lubelskie, które to zadania dofinansowane są ze środków „Polskiego Ładu”. W ramach zadania planuje się budowę sali sportowej w Skokowie, modernizację świetlic w Zadolu, Nowych Komaszycach, Niezdowie, Kamionce, Pusznie Godowskim, modernizację przedszkola miejskiego oraz budynku komunalnego przy ul. Podzamcze w Opolu Lubelskim.
Obecnie rozpoczęto realizację robót w świetlicy OSP w Kamionce, gdzie zostanie wykonane docieplenie budynku. 
W ramach „Polskiego Ładu” pozyskaliśmy ponad 9 mln złotych dofinansowania.
5.    Został rozstrzygnięty konkurs w ramach inicjatyw lokalnych. Nabór wniosków odbywa się w sposób ciągły, w trakcie całego roku. Złożonych zostało 7 wniosków, z czego 6 wniosków zostało wybranych do realizacji. Na realizację zadania przeznaczono ponad 27 tys. zł.
6.    Zakończono pierwszy etap rewitalizacji centrum miasta. W ramach projektu: zmodernizowano skwer miejski, oddano do użytku nowy „Mały Targ” wraz 
z ul. Ogrodową oraz wykonano remonty trzech obiektów przy ul. Długiej, ul. Stary Rynek i ul. Ogrodowej z przeznaczeniem na nowe funkcje. Na „świeżo” oddanym do użytkowania skwerze odbyły się uroczystości 3 – majowe, manifestacja patriotyczna oraz bieg konstytucji 3 maja.
7.    Podpisano porozumienie z pracownikami OPK, na mocy którego wprowadzono nowy regulamin wynagradzania, przywracający załodze spółki w formie nagrody rocznej - „trzynastki”, które zlikwidowano w 2016 roku podczas przekształcania Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Opolskie Przedsiębiorstwo Komunalne. Jest to inicjatywa Burmistrza, która stanowi odpowiedź na pojawiające się żądania podwyżek wśród pracowników OPK.
8.    Burmistrz uczestniczył w zakończeniu roku szkolnego w Liceum Ogólnokształcącym 
im. Adama Mickiewicza w Opolu Lubelskim. W 2019 roku władze samorządowe, dyrekcja liceum, przedstawiciele Policji, Straży Pożarnej i Zakładu Karnego zawarły porozumie w sprawie utworzenia w opolskim liceum klasy o profilu mundurowym. 29 kwietnia, po trzech latach nauki, pierwszy rocznik klas mundurowych zakończył edukację na poziomie szkoły średniej. Klasy mundurowe cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród uczniów. Uczniowie klas mundurowych uświetniają obchody świąt narodowych w naszym mieście.
9.    Gmina na bieżąco potwierdza wnioski o przyznanie świadczenia ratowniczego dla członków Ochotniczych Straży Pożarnych, w chwili obecnej złożonych zostało 60 wniosków.
10.    Po raz pierwszy w naszej gminie odbyła się akcja sprzątania świata. W akcji uczestniczyło 14 sołectw w liczbie 235 osób oraz 5 szkół w liczbie 158 uczniów, zebranych zostało 4,8 ton odpadów.
11.    Po raz kolejny zorganizowana została zbiórka odpadów wielkogabarytowych - zebrano ponad 74 tony. W 2021 roku zebrano ponad 120 ton odpadów.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej:
Pan Przewodniczący podziękował Panu Burmistrzowi za wypowiedź. Następnie zapytał, czy ktoś z Radnych chciałby się odnieść do sprawozdania Burmistrza. 
Radny Marcin Buczek:
Pan Radny zadał pytanie odnośnie ul. Zielonej. Czy będzie zmieniona organizacja ruchu na tej ulicy, jak będzie odbywał się ruch samochodów i pieszych. Następnie zapytał, czy będzie remontowana stara część ulicy prowadząca do placu cukrownianego.
Sławomir Plis – Burmistrz Opola Lubelskiego:
Pan Burmistrz poinformował, że po ukończeniu inwestycji drogowej na ul. Zielonej zostanie zorganizowane spotkanie z mieszkańcami tej ulicy oraz z Radnymi. Na spotkaniu zostanie podjęta decyzja w kwestii zmiany organizacji ruchu. Przy podejmowaniu decyzji uwzględnione zostanie również bliskie sąsiedztwo przedszkola miejskiego i bezpieczeństwo dowożonych do niego dzieci. Na chwilę obecną użyczamy w tym celu parking zlokalizowany przy mleczarni od firmy „Kabako-milk”.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej:
Pan Przewodniczący podziękował Panu Burmistrzowi za odpowiedź i zarządził przejście do kolejnego punktu obrad.

Punkt 8
Przyjęcie dokumentu pn. „Informacja z działalności Centrum Usług Społecznych w Opolu Lubelskim za rok 2021”.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej: 
Pan Przewodniczący poinformował, że dokument został omówiony na wspólnym posiedzeniu komisji stałych przez Dyrektora Centrum Usług Społecznych – Panią Ewelinę Szkutnicką. Następnie zapytał, czy ktoś z Radnych chciałby się odnieść do dokumentu. Wobec braku pytań zarządził przejście do głosowania.
Wynik głosowania: 
Przyjęcie dokumentu pn. „Informacja z działalności Centrum Usług Społecznych w Opolu Lubelskim za rok 2021”.
15 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
0 – „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, wszyscy Radni głosowali „za”. Dokument został przyjęty.

Punkt 9
Przyjęcie dokumentu pn. „Raport monitoringowy z realizacji Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Opole Lubelskie na lata 2021 -2025 za rok 2021”.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej: 
Przewodniczący zapytał, czy ktoś z Radnych chciałby się odnieść do raportu. Wobec braku pytań zarządził przejście do głosowania.
Wynik głosowania: 
Przyjęcie dokumentu pn. „Raport monitoringowy z realizacji Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Opole Lubelskie na lata 2021 -2025 za rok 2021”.
15 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
0 – „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, wszyscy Radni głosowali „za”. Raport został przyjęty.

Punkt 10
Przyjęcie dokumentu pn. „Ocena zasobów pomocy społecznej”.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej: 
Przewodniczący zapytał, czy ktoś z Radnych chciałby się odnieść do dokumentu. Wobec braku zgłoszeń zarządził przejście do głosowania.
Wynik głosowania: 
Przyjęcie dokumentu pn. „Ocena zasobów pomocy społecznej”.
15 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
0 – „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, wszyscy Radni głosowali „za”. Dokument został przyjęty.

Punkt 11
Przyjęcie „Sprawozdania z realizacji Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2021”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej: 
Przewodniczący poinformował, że dokument został omówiony na wspólnym posiedzeniu komisji stałych przez Kierownik Wydziału Organizacyjnego i Spraw Samorządowych Panią Justynę Haraszczuk. Następnie zapytał, czy ktoś z Radnych chciałby się odnieść do dokumentu. Wobec braku pytań zarządził przejście do głosowania.
Wynik głosowania: 
Przyjęcie „Sprawozdania z realizacji Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2021”. 
15 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
0 – „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, wszyscy Radni głosowali „za”. „Sprawozdania z realizacji Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2021” zostało przyjęte.

Punkt 12
Podjęcie uchwały w sprawie programu osłonowego pn. „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2022.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej: 
Pan Przewodniczący zwrócił się z pytaniem do Radnych, czy ktoś chciałby się odnieść do projektu uchwały.
Wobec braku zgłoszeń zarządził przejście do głosowania.
Wynik głosowania: 
uchwała Nr XL/345/2022 w sprawie programu osłonowego pn. „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2022
14 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
1 – „wstrzymujący się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, 14 Radnych głosowało „za”, jeden Radny (Marcin Buczek) „wstrzymał się” od głosu. Uchwała została przyjęta.

Punkt 13
Podjęcie uchwały w sprawie określenia średniej ceny jednostki paliwa w Gminie Opole Lubelskie w roku szkolnym 2022/2023.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej: 
Pan Przewodniczący poinformował, że projekt był omówiony na wspólnym posiedzeniu komisji stałych. Na sali obecny jest Dyrektor Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego Szkół w Opolu Lubelskim – Pan Janusz Gąsior do dyspozycji Radnych.
Wobec braku pytań Pan Przewodniczący zarządził przejście do głosowania.
Wynik głosowania: 
uchwała Nr XL/346/2022 w sprawie określenia średniej ceny jednostki paliwa w Gminie Opole Lubelskie w roku szkolnym 2022/2023
15– „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
0 – „wstrzymujący się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, wszyscy Radni głosowali „za”. Uchwała została przyjęta.


Punkt 14
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Opolskiego Centrum Kultury w Opolu Lubelskim.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej: 
Pan Przewodniczący poinformował, że projekt był omówiony na wspólnym posiedzeniu komisji stałych. Następnie zwrócił się z pytaniem do Radnych, czy ktoś chciałby się odnieść do projektu. Wobec braku zgłoszeń zarządził przejście do głosowania uchwały.
Wynik głosowania: 
uchwała Nr XL/347/2022 w sprawie zmiany Statutu Opolskiego Centrum Kultury w Opolu Lubelskim
15 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
0 – „wstrzymujący się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, wszyscy Radni głosowali „za”. Uchwała została przyjęta.

Punkt 15
Podjęcie uchwały w sprawie aktualności studium i planów miejscowych Gminy Opole Lubelskie.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej: 
Pan Przewodniczący zapytał, czy ktoś z Radnych chciałby się odnieść do projektu uchwały. 
Wobec braku zgłoszeń Przewodniczący Rady Miejskiej zarządził przystąpienie do głosowania uchwały.
Wynik głosowania: 
uchwała Nr XL/348/2022 w sprawie aktualności studium i planów miejscowych Gminy Opole Lubelskie
15 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
0 – „wstrzymujący się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, wszyscy Radni głosowali „za”. Uchwała została przyjęta.

Punkt 16 
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Województwu Lubelskiemu w zakresie opracowania dokumentacji projektowej na zadanie pn. „Budowa obwodnicy Opola Lubelskiego – etap I – droga wojewódzka Nr 824”.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej: 
Pan Przewodniczący zapytał, czy ktoś z Radnych chciałby się odnieść do projektu. 
Radny Karol Cygan:
Pan Radny zapytał, czy w związku z tym, że w przyszłości droga wojewódzka nr 824 będzie miała nowy przebieg, Burmistrz zwracał się do Zarządu Dróg Wojewódzkich o remont ul. Józefowskiej na odcinku od Starego Rynku do cmentarza. Jeśli gmina ma przejąć w/w drogę powinna być ona w dobrym stanie.
Burmistrz – Sławomir Plis:
Pan Burmistrz poinformował, że jeśli chodzi o drogi wojewódzkie czy powiatowe to samorząd zwykle dokłada do utrzymania tych dróg, partycypuje w kosztach przebudowy i modernizacji. Podobnie było w przypadku budowy chodnika w miejscowości Elżbieta. Następnie dodał, że gmina już zwróciła się do Zarządu Dróg Wojewódzkich o użyczenie ulic, o które pyta Pan Radny. Dzięki użyczeniu będziemy mogli wnioskować o dofinansowania modernizacji tych dróg.
Radny Marcin Buczek:
Pan Radny zapytał, czy w związku z postępującą inflacją nie wzrosły koszty budowy obwodnicy Opola Lubelskiego.
Burmistrz – Sławomir Plis:
Pan Burmistrz poinformował, że jeśli chodzi o koszty budowy mini-obwodnicy to po naszej stronie jest tylko przygotowanie projektu i dokumentacji technicznej. Koszty całości inwestycji są po stronie Urzędu Marszałkowskiego. Urząd Marszałkowski złożył wniosek o dofinansowanie ze środków rządowych i takie dofinansowanie otrzymał na poziomie 80%.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej: 
Pan Przewodniczący wobec braku kolejnych pytań zarządził przejście do głosowania uchwały.
Wynik głosowania: 
uchwała Nr XL/359/2022 w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Województwu Lubelskiemu w zakresie opracowania dokumentacji projektowej na zadanie pn. „Budowa obwodnicy Opola Lubelskiego – etap I – droga wojewódzka Nr 824”
13 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
2 – „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, 13 Radnych głosowało „za”, 2 Radnych (Marcin Buczek, Karol Cygan) „wstrzymało się od głosu”. Uchwała została przyjęta. 

Punkt 17 
Podjęcie uchwały w sprawie wykazu kąpielisk oraz określenia sezonu kąpielowego na rok 2022 na terenie miasta Opole Lubelskie.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej:
Pan Przewodniczący zapytał, czy ktoś z Radnych chciałby się odnieść do projektu. Wobec braku zgłoszeń zarządził przejście do głosowania uchwały. 
Wynik głosowania: 
uchwała Nr XL/349/2022 w sprawie wykazu kąpielisk oraz określenia sezonu kąpielowego na rok 2022 na terenie miasta Opole Lubelskie
15 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
0– „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, wszyscy Radni głosowali „za”. Uchwała została przyjęta. 

Punkt 18 
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z dotychczasowym dzierżawcą kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na okres 3 lat.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej:
Przewodniczący zapytał, czy ktoś z Radnych chciałby się odnieść do projektu uchwały. Wobec braku zgłoszeń zarządził przejście do głosowania uchwały.
Wynik głosowania: 
uchwała Nr XL/350/2022 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z dotychczasowym dzierżawcą kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej na okres 3 lat.
15 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
0– „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, wszyscy Radni głosowali „za”. Uchwała została przyjęta. 

Punkt 19
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej:
Pan Przewodniczący zapytał, czy ktoś z Radnych chciałby się odnieść do projektu uchwały. Wobec braku zgłoszeń zarządził przejście do głosowania uchwały.
Wynik głosowania: 
uchwała Nr XL/351/2022 w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości 
15 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
0– „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, wszyscy Radni głosowali „za”. Uchwała została przyjęta. 


Punkt 20
Podjęcie uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej:
Pan Przewodniczący zapytał, czy ktoś z Radnych chciałby się odnieść do projektu. Wobec braku zgłoszeń zarządził przejście do głosowania uchwały.
Wynik głosowania: 
uchwała Nr XL/352/2022 w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty
11 – „za”, 
3 – „przeciwnych”, 
1– „wstrzymujący się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, 11 Radnych głosowało „za”, trzech Radnych (Marcin Buczek, Karol Cygan, Zofia Wicha) było „przeciwnych”, jeden Radny (Waldemar Bryś) „wstrzymał się” od głosu. Uchwała została przyjęta. 

Punkt 21
Podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady w kompostowniku przydomowym.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej:
Pan Przewodniczący poinformował, że uchwała, podobnie jak wszystkie pozostałe, była omawiana na wspólnym posiedzeniu komisji stałych. Następnie zapytał, czy ktoś z Radnych chciałby się odnieść do projektu uchwały. Wobec braku zgłoszeń zarządził przejście do głosowania uchwały.
Wynik głosowania: 
uchwała Nr XL/353/2022 w sprawie zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady w kompostowniku przydomowym
12 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
3– „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, 12 Radnych głosowało „za”, trzech Radnych (Marcin Buczek, Karol Cygan, Zofia Wicha) „wstrzymało się” od głosu. Uchwała została przyjęta. 

Punkt 22
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej:
Pan Przewodniczący zapytał, czy ktoś z Radnych chciałby się odnieść do projektu uchwały. Wobec braku zgłoszeń zarządził przejście do głosowania uchwały.
Wynik głosowania: 
uchwała Nr XL/354/2022 w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości
11 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
4– „wstrzymujący się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, 11 Radnych głosowało „za”, czterech Radnych (Waldemar Bryś, Marcin Buczek, Karol Cygan, Zofia Wicha) „wstrzymało się” od głosu. Uchwała została przyjęta. 

Punkt 23
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XII/99/2019 Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim z dnia 30 października 2019 roku w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Opole Lubelskie.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej:
Pan Przewodniczący zapytał, czy ktoś z Radnych chciałby się odnieść do projektu uchwały. Wobec braku zgłoszeń zarządził przejście do głosowania uchwały.
Wynik głosowania: 
uchwała Nr XL/355/2022 w sprawie zmiany Uchwały Nr XII/99/2019 Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim z dnia 30 października 2019 roku w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Opole Lubelskie
12 – „za”, 
0 – „przeciwnych”, 
3 – „wstrzymujący się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, 12 Radnych głosowało „za”, trzech Radnych (Marcin Buczek, Karol Cygan, Zofia Wicha) „wstrzymało się” od głosu. Uchwała została przyjęta. 

Punkt 24
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XII/100/2019 Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim z dnia 30 października 2019 roku w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej:
Pan Przewodniczący zapytał, czy ktoś z Radnych chciałby się odnieść do projektu uchwały. Wobec braku zgłoszeń zarządził przejście do głosowania uchwały.
Wynik głosowania: 
uchwała Nr XL/356/2022 sprawie zmiany Uchwały Nr XII/100/2019 Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim z dnia 30 października 2019 roku w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów
12 – „za”, 
0 – „przeciwny”, 
3– „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, 12 Radnych głosowało „za”, trzech Radnych (Marcin Buczek, Karol Cygan, Zofia Wicha) „wstrzymało się” od głosu. Uchwała została przyjęta. 

Punkt 25
Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy Opole Lubelskie na 2022 rok.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej:
Pan Przewodniczący poinformował, że Pani Skarbnik bardzo szczegółowo omówiła projekt na wspólnym posiedzeniu komisji stałych. Następnie zapytał, czy ktoś z Radnych ma jakieś uwagi lub pytania do uchwały. Wobec braku zgłoszeń zarządził przejście do głosowania.
Wynik głosowania: 
uchwała Nr XL/357/2022 w sprawie zmian budżetu Gminy Opole Lubelskie na 2022 rok
14 – „za”, 
0 – „przeciwny”, 
1– „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, 14 Radnych głosowało „za”, jeden Radny (Karol Cygan) „wstrzymał się od głosu”. Uchwała została przyjęta. 

Punkt 26
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej:
Pan Przewodniczący zapytał, czy ktoś z Radnych chciałby się odnieść do projektu uchwały. Wobec braku zgłoszeń zarządził przejście do głosowania uchwały.
Wynik głosowania: 
uchwała Nr XL/358/2022 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej
14 – „za”, 
0 – „przeciwny”, 
1– „wstrzymujących się”. 
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej poinformował, że głosowało 15 Radnych, 14 Radnych głosowało „za” przyjęciem uchwały, 1 Radny (Karol Cygan) „wstrzymał się od głosu”. Uchwała została przyjęta. 

Punkt 27
Sprawy różne i wolne wnioski.
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej:  
Pan Przewodniczący zwrócił się do Radnych, czy ktoś w tym punkcie chciałby zabrać głos.
Radny Karol Cygan:
Pan Radny zadał pytanie dotyczące ul. Syndykackiej, poinformował, że nie ma na niej oświetlenia ulicznego, czy jest planowane doświetlenie tej ulicy.
Radny Romuald Śliwa:
Pan Radny zgłosił, że na skrzyżowaniu ul. Pomorskiej i Jankowej jest pochylona lampa oświetleniowa. Dodał również, że ma być wykonana droga w miejscowości Grabówka, prowadząca do kopalni piachu. Mieszkańcy nie wyrażają zgody na budowę tej drogi.
Radny Wiesław Gałek:
Pan Radny zapytał o wyrównanie parkingu na działkach zlokalizowanych przy 
ul. Podzamcze.
Burmistrz Sławomir Plis:
Pan Burmistrz poinformował, że pytania Radnych zostaną potraktowane jako wnioski formalne, zostaną one poddane analizie.
W sprawie drogi w Grabówce są kwestie sporne. Niektórzy mieszkańcy są przeciwni, ale budowa drogi jest niezbędna do prowadzenia inwestycji na tym terenie. Naszym zadaniem jest umożliwienie przedsiębiorcom prowadzenie działalności. Droga będzie budowana w trybie spec ustawy bez uszczerbku dla mieszkańców.

Punkt 28
Zamknięcie obrad
Dariusz Stachowicz – Przewodniczący Rady Miejskiej:  
Po wyczerpaniu porządku obrad, Przewodniczący Rady podziękował Radnym, a następnie zamknął obrady XL sesji Rady Miejskiej kadencji 2018 – 2023 o godz.: 1450. 
Na tym protokół zakończono 

Protokołowała: 
Justyna Haraszczuk

Przewodniczący Rady Miejskiej
w Opolu Lubelskim

Dariusz Stachowicz

 

Plik
pdf 8,31 MB pobrano: 2 razy
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Stachowicz Dariusz Piotr
Dodano do BIP dnia: 2022-06-29 14:36:58