Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Opole Lubelskie obsługiwana przez Urząd Miejski w Opolu Lubelskim

Logo - Gmina Opole Lubelskie obsługiwana przez Urząd Miejski w Opolu Lubelskim

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie spalarni zwłok zwierzęcych i ich części oraz grzebowisk zwłok zwierzęcych na terenie Gminy Opole Lubelskie
Znak
XLII/370/2022 - UCHWAŁA UNIEWAŻNIONA
Data utworzenia
2022-07-28
Opis

Uchwała unieważniona rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Lubelskiego znak: PN-II.4131.328.2022 z dnia 30 sierpnia 2022 r. (Dz. Urz. Woj. Lub. z dnia 1 września 2022 r., poz. 4191)

Uchwała Nr XLII/370/2022
Rady Miejskiej w Opolu Lubelskim
z dnia 28 lipca 2022 r.

w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie spalarni zwłok zwierzęcych i ich części oraz grzebowisk zwłok zwierzęcych na terenie Gminy Opole Lubelskie

Na podstawie art. 41a Ustawy z dn. 8 marca 1990 o samorządzie gminnym Komitet inicjatywy uchwałodawczej, wnosi o przyjęcie uchwały jak następuje:

 

§ 1.

Określone zostają wymagania, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie spalarni zwłok zwierzęcych i ich części oraz grzebowisk zwłok zwierzęcych na terenie Gminy Opole Lubelskie.

 

§ 2.

Przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie spalarni zwłok zwierzęcych i ich części powinien:
1)    posiadać wpis do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, obejmujący prowadzenie spalarni zwłok zwierzęcych i ich części;
2)    dysponować tytułem prawnym do nieruchomości, na której planuje prowadzić spalarnię zwłok zwierzęcych i ich części przez okazanie stosownego dokumentu bądź umowy;
3)    spalarnia zwłok zwierzęcych i ich części może być zlokalizowana wyłącznie w miejscu zapewniającym ochronę zdrowia ludzi i zwierząt, ochronę środowiska, zabytków oraz przyrody (Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, Ustawa z dn. 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, Ustawa z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych, Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
4)    posiadać pozwolenie wymagane przepisami prawa budowlanego, potwierdzające dopuszczenie obiektu do użytkowania z uwzględnieniem wyżej wskazanej działalności (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane);
5)    zlokalizować spalarnię zwłok zwierzęcych i ich części w odległości minimalnej od zabudowy mieszkaniowej, od zakładów produkujących artykuły żywnościowe, zakładów żywienia zbiorowego bądź zakładów przechowujących artykuły żywnościowe oraz studni, źródeł i strumieni, służących do czerpania wody do picia i potrzeb gospodarczych - w promieniu wynoszącym co najmniej 3 km;
6)    posiadać ostateczną decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii zatwierdzającą prowadzenie spalarni zwłok zwierzęcych i ich części zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, stwierdzającą spełnienie wymagań określonych przepisami Unii Europejskiej, ustanawiającymi przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego, nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, a w szczególności rozporządzenia nr: 1069/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 21.10.2009 r.;
7)    posiadać obiekty i środki techniczne niezbędne do właściwego prowadzenia działalności, a w szczególności:
a)    chłodnię do czasowego przetrzymywania zwłok zwierzęcych i ich części;
b)    urządzenia do spalania zwłok zwierzęcych i ich części zapobiegające wydobywaniu się podczas procesu nieprzyjemnych zapachów;
c)    miejsce do magazynowania odpadów powstających w procesie spalania, pozwalające na dbałość o środowisko;
d)    odpowiedni środek transportu do przewożenia zwłok zwierzęcych i ich części, dopuszczony do użytku decyzją Powiatowego Lekarza Weterynarii;
8)    zapewnić na terenie spalarni zwłok zwierzęcych i ich części, ujęcie wody lub przyłączenie do sieci wodociągowej;
9)    zapewnić na terenie spalarni zwłok zwierzęcych i ich części, zbiornik bezodpływowy lub przyłączenie do sieci kanalizacyjnej (decyzja środowiskowa w zakresie odprowadzania ścieków przemysłowych);
10)    udokumentować gotowość do odbioru odpadów powstałych w procesie spalania przez wyspecjalizowany podmiot co najmniej przez okres zgłoszonego przez przedsiębiorcę zamierzonego czasu prowadzenia działalności;
11)    teren przeznaczony na spalarnię zwłok zwierzęcych i ich części powinien być ogrodzony i zabezpieczony przed dostępem osób postronnych;
12)    zapewnić prowadzenie rejestru i przechowywanie dokumentacji zawierającej informacje o świadczonych usługach;
13)    dysponować odpowiednio przygotowanym i przeszkolonym personelem.

 

§ 3.

Przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie grzebowiska zwłok zwierzęcych i ich części powinien:
1)    posiadać wpis do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, obejmujący prowadzenie grzebowisk zwłok zwierzęcych i ich części;
2)    dysponować tytułem prawnym do nieruchomości, na której prowadzić będzie grzebowisko zwłok zwierzęcych i ich części na podstawie okazania stosownego dokumentu bądź umowy;
3)    tak zorganizować grzebowisko zwłok zwierzęcych i ich części aby było zlokalizowane tylko w miejscu zapewniającym ochronę zdrowia ludzi i zwierząt oraz ochronę środowiska (Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, Ustawa z dn. 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, Ustawa z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych, Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko ;
4)    posiadać pozwolenie wymagane przepisami prawa budowlanego, potwierdzające dopuszczenie obiektu do użytkowania z uwzględnieniem wyżej wskazanej działalności (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane);
5)    zlokalizować grzebowisko zwłok zwierzęcych i ich części w odległości minimalnej od zabudowy mieszkaniowej, od zakładów produkujących artykuły żywnościowe, zakładów żywienia zbiorowego bądź zakładów przechowujących artykuły żywnościowe oraz studni, źródeł i strumieni, służących do czerpania wody do picia i potrzeb gospodarczych — w promieniu wynoszącym co najmniej 3 km;
6)    posiadać ostateczną decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii zatwierdzającą zakład do prowadzenia działalności w zakresie grzebowiska zwłok zwierzęcych i ich części, zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, stwierdzającą spełnienie wymagań weterynaryjnych określonych przepisami Unii Europejskiej, ustanawiającymi przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego, nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, a w szczególności rozporządzenia nr: 1069/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 21.10.2009r.;
7)    posiadać obiekty i środki techniczne niezbędne do właściwego prowadzenia działalności, a w szczególności:
a)    chłodnię do czasowego przetrzymywania zwłok zwierzęcych i ich części;
b)    miejsce do magazynowania środków do dezynfekcji zwłok zwierzęcych i ich części przed ich zagrzebaniem;
c)    narzędzia do grzebania zwłok zwierzęcych i ich części;
d)    odpowiedni środek transportu do przewożenia zwłok zwierzęcych i ich części, dopuszczony do użytku decyzją Powiatowego Lekarza Weterynarii;
8)    zapewnić prowadzenie rejestru i przechowywanie dokumentacji zawierającej informacje o gatunkach i pochodzeniu padłych zwierząt oraz ich części, które zostały pogrzebane;
9)    teren przeznaczony na grzebowisko zwłok zwierzęcych i ich części powinien być ogrodzony i zabezpieczony przed dostępem osób postronnych;
10)    dysponować odpowiednio przygotowanym i przeszkolonym personelem.

 

§ 4.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Opola Lubelskiego.

 

§ 5.

Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

 

Plik
pdf 1,34 MB pobrano: 9 razy
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Śpiewak Radosław Marian
Dodano do BIP dnia: 2022-08-01 10:26:56