Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Opole Lubelskie obsługiwana przez Urząd Miejski w Opolu Lubelskim

Logo - Gmina Opole Lubelskie obsługiwana przez Urząd Miejski w Opolu Lubelskim
JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa (GKR)
Kierownik
Adres komórki

ul. Lubelska 4,

24-300 Opole Lubelskie

Telefon
(81) 827 72 24
telefon komórkowy : 607201368
Fax
(81) 827 72 00
Email

Informacje dodatkowe

I piętro pok. 109, 110, 117,118

 
Kierownik Wydziału GKR
Grzegorz Gołofit

grzegorz.golofit@opolelubelskie.pl

 

 

 

Do zadań Wydziału Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa należy w szczególności:

 

  • prowadzenie spraw gospodarki komunalnymi lokalami mieszkaniowymi i innych spraw w zakresie zaspokajania potrzeb mieszkaniowych,

  • tworzenie   zasobu   mieszkaniowego   gminy   i   gospodarowanie   nim   oraz   nadzorowanie prawidłowego zarządzania zasobem mieszkaniowym gminy i współdziałanie z zarządcami,

  • realizacja uchwał Rady dotyczących zasad i trybu zaspokajania potrzeb mieszkaniowych mieszkańców gminy,

  • reprezentacja interesów gminy we wspólnotach mieszkaniowych,

  • prowadzenie postępowań administracyjnych oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach dodatków mieszkaniowych, w tym odmowy przyznania dodatków mieszkaniowych, prowadzenie postępowań w sprawie rozgraniczenia nieruchomości,

  • przekształcanie wniosków o wpis do CEIDG sporządzonych w postaci papierowej na postać dokumentu elektronicznego i przesyłanie do CEIDG,

  • prowadzenie ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie,

  • wykonywanie zadań gminy wynikających z przepisów o Krajowym Rejestrze Sądowym,

  • kontrolowanie   przestrzegania   przepisów   prawa   przez   przedsiębiorców   w   zakresie wynikającym z ustaw,

  • prowadzenie postępowań w sprawach wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

  • prowadzenie ewidencji wydawanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

  • prowadzenie   postępowań   związanych   z   udzielaniem   zezwoleń,   cofaniem   zezwoleń, wygaśnięciem zezwoleń na krajowe zarobkowe regularne i nieregularne przewozy osób pojazdami samochodowymi oraz zarobkowy przewóz osób taksówką,

  • prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem targowisk miejskich,

  • podejmowanie działań związanych z utrzymaniem i ochroną grobów i cmentarzy wojennych,

  • podejmowanie działań w zakresie opracowywania projektów dokumentów w sprawach herbu gminy, flagi gminy, nazw ulic i placów oraz wznoszenie pomników,

  • prowadzenie operatów nazewnictwa ulic i numeracji porządkowej nieruchomości,

  • podejmowanie czynności w ramach gospodarki odpadami,

  • nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w gminie,

  • prowadzenie postępowań administracyjnych w przedmiocie uwarunkowań środowiskowych,

  • prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,

  • prowadzenie postępowań w sprawach zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

  • prowadzenie postępowań w sprawach o zezwolenie na usuwanie drzew i krzewów oraz naliczanie opłat z tego tytułu,

  • prowadzenie postępowań w sprawach kar pieniężnych za samowolne usunięcie drzew i krzewów,

  • kontrolowanie przestrzegania w gminie przepisów o ochronie środowiska,

  • nadzorowanie działań związanych z wyłapywaniem bezpańskich psów,

  • prowadzenie postępowań w sprawach o zezwolenie na utrzymywanie psów ras uznawanych za agresywne,

  • prowadzenie postępowań w sprawach o odebranie zwierzęcia właścicielowi lub osobie utrzymującej zwierzę rażąco zaniedbane lub okrutnie traktowane przekazywanie takiego zwierzęcia do schroniska lub innej osobie albo instytucji,

  • współpraca z Zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej,

  • wykonywanie zadań wynikających z przepisów o ochronie gruntów rolnych i leśnych,

  • prowadzenie postępowań w sprawach zezwoleń na uprawę maku i konopi oraz  prowadzenie kontroli upraw,

  • prowadzenie spraw związanych ze znakowaniem zwierząt,

  • podejmowanie działań związanych z przygotowaniem i organizacją spisów rolnych,

  • opracowywanie analiz i prognoz dotyczących rozwoju rolnictwa i gospodarki żywnościowej oraz usług na rzecz rolnictwa,

  • współpraca z instytucjami działającymi na rzecz rolnictwa w zakresie organizacji szkoleń, kursów oraz działalności informacyjnej,

  • prowadzenie spraw związanych ze wspólnotami gruntowymi,

  • prowadzenie spraw związanych z gospodarką leśną w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa, w tym w zakresie zalesień, zadrzewień i gospodarki łowieckiej,

  • prowadzenie postępowań w sprawach zaświadczeń stwierdzających staż pracy w rolnictwie,

  • prowadzenia działań w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy w urzędzie oraz gminnych jednostkach organizacyjnych, w tym:

  • kontrolowanie warunków pracy i przestrzeganie przepisów BHP,

  • sporządzanie okresowych analiz dotyczących stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, oraz propozycji ich poprawy i przedstawianie ich Burmistrzowi,

  • udział w postępowaniach w sprawach ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy,

  • prowadzenie rejestru wypadków przy pracy,

  • doradztwo oraz organizacja szkoleń w zakresie BHP,

  • wykonywanie zadań obronnych i obrony cywilnej, w tym w zakresie zaopatrzenia i ochrony gospodarki rolnej,

  • prowadzenie spraw wynikających z przepisów o gospodarce nieruchomościami,

  • prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia opłat w związku ze wzrostem  wartości nieruchomości spowodowanej budową infrastruktury technicznej (opłaty adiaceńskie),

  • prowadzenie   spraw   związanych   ze   sprzedażą,   dzierżawą,   zarządem   użytkowaniem, użytkowaniem wieczystym nieruchomości gminnych, w tym przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych i określanie związanych z tym cen i opłat,

  • prowadzenia spraw związanych z komunalizacją mienia,

  • prowadzenie spraw związanych z nabywaniem przez gminę nieruchomości do celów realizacji zadań gminy, prowadzenie postępowań związanych z podziałem nieruchomości, ustanowieniem odrębnej własności lokali,

  • podejmowanie czynności związanych z prowadzeniem przetargów na nieruchomości stanowiące własność gminy,

  • prowadzenie postępowań w sprawach przekształceń prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,

  • podejmowanie działań w przypadku zawiadomienia o podejrzeniu wystąpienia choroby zakaźnej u zwierzęcia i niezwłoczne przekazywanie do właściwego organu,


Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. gospodarki komunalnej

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. gospodarki odpadami

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. gospodarki komunalnej

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik Wydziału GKR

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. gospodarki komunalnej

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. gospodarki nieruchomościami

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. gospodarki nieruchomościami

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Z-ca Kierownika Wydziału GKR. Inspektor ds. gospodarki odpadami

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds ochrony środowiska

(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. ochrony środowiska
Okres obejmowania stanowiska:
do 2021-09-30

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Komendant Gminny Ochrony Przeciwpożarowej
Okres obejmowania stanowiska:
od 2022-08-17

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. gospodarki nieruchomościami

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor ds. gospodarki odpadami

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. gospodarki komunalnej, Koordynator Gminnej Ochrony Przeciwpożarowej

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Stolarek Robert
Data wytworzenia informacji:
2021-03-03
Osoba wprowadzająca informację:
Stolarek Robert
Dodano do BIP dnia:
2021-03-03