Koordynator ds. dostępności
Realizując zapisy i wymogi Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U.2019 poz.1696), Zarządzeniem nr 65/2020 Burmistrza Opola Lubelskiego z dnia 20 sierpnia 2020 r. wyznaczony został koordynator do spraw dostępności w Urzędzie Miejskim w Opolu Lubelskim.
Do zadań koordynatora do spraw dostępności Urzędu Miejskiego w Opolu Lubelskim należy w szczególności:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miejski w Opole Lubelskim;
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Urząd Miejski w Opole Lubelskim, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- monitorowanie działalności Urzędu Miejskiego w Opolu Lubelskim w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Kontakt do Koordynatora do spraw dostępności Urzędu Miejskiego w Opolu Lubelskim:
Łukasz Kwieciński – Koordynator w zakresie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej,
Robert Stolarek – Koordynator w zakresie dostępności cyfrowej.
Dane kontaktowe:
adres e-mail: dostepnosc@opolelubelskie.pl
telefon: 81 827-72-01
Wnioski o zapewnienie dostępności
Od 6 września 2021 r. każdy obywatel może poinformować podmiot publiczny o braku jego dostępności w wymiarze architektonicznym i informacyjno – komunikacyjnym. Osoby ze szczególnymi potrzebami lub ich przedstawiciele ustawowi będą mogli także złożyć wnioski i skargi, o których mowa w rozdziale 4 ustawy.
Jeśli osoba ze szczególnymi potrzebami wymaga zapewnienia dostępności, aby załatwić swoją sprawę urzędową w danym podmiocie publicznym lub skorzystać z jego usług - będzie mogła złożyć wniosek o zapewnienie dostępności.
Natomiast jeśli:
- pomimo wniesienia wniosku podmiot publiczny nie zapewni dostępności w przeciągu 14 dni i nie poinformuje, że potrzebuje na to więcej czasu,
- podmiot publiczny poinformuje, że potrzebuje więcej czasu, ale nie zapewni dostępności (ma maksymalnie 2 miesiące na zapewnienie dostępności),
- podmiot publiczny odmówi zapewnienia dostępności (nawet jeśli zapewni dostęp alternatywny).
- będzie można złożyć skargę na brak dostępności do Prezesa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON).
Na wniesienie skargi osoba ze szczególnymi potrzebami ma 30 dni od upływu terminu, w którym podmiot publiczny miał zapewniać dostępność po złożeniu ww. wniosku (14 dni, lub maksymalnie 2 miesiące). Wnosząc wniosek i skargę trzeba spełnić wymagania formalne np. podać dane kontaktowe, czy wskazać konkretne bariery, które utrudniły lub uniemożliwiły dostępność. Szczegółowe wymagania formalne opisano w art. 30 ust. 3 i art. 32 ust. 3 ustawy.
Dane | Przenieś | Opcje | Tytuł | Data utworzenia | Znak dokumentu | Wprowadzający | Wytwarzający | Wydział |
---|