Szczegółowe dane komórki
Nazwa komórki
Wydział Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa (GKR)
Kierownik
Adres komórki
ul. Lubelska 4,
24-300 Opole Lubelskie
Telefon
(81) 827 72 24
telefon komórkowy : 607201368
telefon komórkowy : 607201368
Fax
(81) 827 72 00
Email
Informacje dodatkowe
I piętro pok. 109, 110, 117,118
Kierownik Wydziału GKR
Grzegorz Gołofit
grzegorz.golofit@opolelubelskie.pl
Do zadań Wydziału Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa należy w szczególności:
-
prowadzenie spraw gospodarki komunalnymi lokalami mieszkaniowymi i innych spraw w zakresie zaspokajania potrzeb mieszkaniowych,
-
tworzenie zasobu mieszkaniowego gminy i gospodarowanie nim oraz nadzorowanie prawidłowego zarządzania zasobem mieszkaniowym gminy i współdziałanie z zarządcami,
-
realizacja uchwał Rady dotyczących zasad i trybu zaspokajania potrzeb mieszkaniowych mieszkańców gminy,
-
reprezentacja interesów gminy we wspólnotach mieszkaniowych,
-
prowadzenie postępowań administracyjnych oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach dodatków mieszkaniowych, w tym odmowy przyznania dodatków mieszkaniowych, prowadzenie postępowań w sprawie rozgraniczenia nieruchomości,
-
przekształcanie wniosków o wpis do CEIDG sporządzonych w postaci papierowej na postać dokumentu elektronicznego i przesyłanie do CEIDG,
-
prowadzenie ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie,
-
wykonywanie zadań gminy wynikających z przepisów o Krajowym Rejestrze Sądowym,
-
kontrolowanie przestrzegania przepisów prawa przez przedsiębiorców w zakresie wynikającym z ustaw,
-
prowadzenie postępowań w sprawach wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
-
prowadzenie ewidencji wydawanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
-
prowadzenie postępowań związanych z udzielaniem zezwoleń, cofaniem zezwoleń, wygaśnięciem zezwoleń na krajowe zarobkowe regularne i nieregularne przewozy osób pojazdami samochodowymi oraz zarobkowy przewóz osób taksówką,
-
prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem targowisk miejskich,
-
podejmowanie działań związanych z utrzymaniem i ochroną grobów i cmentarzy wojennych,
-
podejmowanie działań w zakresie opracowywania projektów dokumentów w sprawach herbu gminy, flagi gminy, nazw ulic i placów oraz wznoszenie pomników,
-
prowadzenie operatów nazewnictwa ulic i numeracji porządkowej nieruchomości,
-
podejmowanie czynności w ramach gospodarki odpadami,
-
nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w gminie,
-
prowadzenie postępowań administracyjnych w przedmiocie uwarunkowań środowiskowych,
-
prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,
-
prowadzenie postępowań w sprawach zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
-
prowadzenie postępowań w sprawach o zezwolenie na usuwanie drzew i krzewów oraz naliczanie opłat z tego tytułu,
-
prowadzenie postępowań w sprawach kar pieniężnych za samowolne usunięcie drzew i krzewów,
-
kontrolowanie przestrzegania w gminie przepisów o ochronie środowiska,
-
nadzorowanie działań związanych z wyłapywaniem bezpańskich psów,
-
prowadzenie postępowań w sprawach o zezwolenie na utrzymywanie psów ras uznawanych za agresywne,
-
prowadzenie postępowań w sprawach o odebranie zwierzęcia właścicielowi lub osobie utrzymującej zwierzę rażąco zaniedbane lub okrutnie traktowane przekazywanie takiego zwierzęcia do schroniska lub innej osobie albo instytucji,
-
współpraca z Zakładem Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej,
-
wykonywanie zadań wynikających z przepisów o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
-
prowadzenie postępowań w sprawach zezwoleń na uprawę maku i konopi oraz prowadzenie kontroli upraw,
-
prowadzenie spraw związanych ze znakowaniem zwierząt,
-
podejmowanie działań związanych z przygotowaniem i organizacją spisów rolnych,
-
opracowywanie analiz i prognoz dotyczących rozwoju rolnictwa i gospodarki żywnościowej oraz usług na rzecz rolnictwa,
-
współpraca z instytucjami działającymi na rzecz rolnictwa w zakresie organizacji szkoleń, kursów oraz działalności informacyjnej,
-
prowadzenie spraw związanych ze wspólnotami gruntowymi,
-
prowadzenie spraw związanych z gospodarką leśną w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa, w tym w zakresie zalesień, zadrzewień i gospodarki łowieckiej,
-
prowadzenie postępowań w sprawach zaświadczeń stwierdzających staż pracy w rolnictwie,
-
prowadzenia działań w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy w urzędzie oraz gminnych jednostkach organizacyjnych, w tym:
-
kontrolowanie warunków pracy i przestrzeganie przepisów BHP,
-
sporządzanie okresowych analiz dotyczących stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, oraz propozycji ich poprawy i przedstawianie ich Burmistrzowi,
-
udział w postępowaniach w sprawach ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy,
-
prowadzenie rejestru wypadków przy pracy,
-
doradztwo oraz organizacja szkoleń w zakresie BHP,
-
wykonywanie zadań obronnych i obrony cywilnej, w tym w zakresie zaopatrzenia i ochrony gospodarki rolnej,
-
prowadzenie spraw wynikających z przepisów o gospodarce nieruchomościami,
-
prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia opłat w związku ze wzrostem wartości nieruchomości spowodowanej budową infrastruktury technicznej (opłaty adiaceńskie),
-
prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą, dzierżawą, zarządem użytkowaniem, użytkowaniem wieczystym nieruchomości gminnych, w tym przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych i określanie związanych z tym cen i opłat,
-
prowadzenia spraw związanych z komunalizacją mienia,
-
prowadzenie spraw związanych z nabywaniem przez gminę nieruchomości do celów realizacji zadań gminy, prowadzenie postępowań związanych z podziałem nieruchomości, ustanowieniem odrębnej własności lokali,
-
podejmowanie czynności związanych z prowadzeniem przetargów na nieruchomości stanowiące własność gminy,
-
prowadzenie postępowań w sprawach przekształceń prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
-
podejmowanie działań w przypadku zawiadomienia o podejrzeniu wystąpienia choroby zakaźnej u zwierzęcia i niezwłoczne przekazywanie do właściwego organu,
Komórka nadrzędna
Pracownicy
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. gospodarki komunalnej
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. gospodarki odpadami
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. gospodarki komunalnej
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik Wydziału GKR
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. gospodarki komunalnej
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. gospodarki nieruchomościami
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. gospodarki nieruchomościami
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Z-ca Kierownika Wydziału GKR. Inspektor ds. gospodarki odpadami
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds ochrony środowiska
(Pokaż pracowników archiwalnych)
Metryka dokumentu
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Stolarek Robert
Data wytworzenia informacji:
2021-03-03
Osoba wprowadzająca informację:
Stolarek Robert
Dodano do BIP dnia:
2021-03-03