Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Opole Lubelskie obsługiwana przez Urząd Miejski w Opolu Lubelskim

Logo - Gmina Opole Lubelskie obsługiwana przez Urząd Miejski w Opolu Lubelskim

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Komendant Gminny Ochrony Przeciwpożarowej - 1/5 etatu

Symbol oferty
49/2022
Jednostka ogłaszająca
Urząd Miejski w Opolu Lubelskim Lubelska 4 24-300 Opole Lubelskie
Data ogłoszenia
2022-07-07
Termin składania dokumentów
2022-07-18
Wymagane wykształcenie

wykształcenie wyższe:(preferowane pożarnicze  lub kierunek związany z bezpieczeństwem)

 

Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne:

1. wymagania przewidziane w przepisach ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o  pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530),

2. ma obywatelstwo polskie, pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,

3. nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

4. wykształcenie wyższe:(preferowane pożarnicze  lub kierunek związany z bezpieczeństwem),

5. znajomość przepisów;

- ustawy o samorządzie gminnym,

- ustawy o pracownikach samorządowych,

- kodeks postepowania administracyjnego,

- ustawy o ochronie przeciwpożarowej,

- ustawy o finansach publicznych,

6. doświadczenie zawodowe – minimum 5  letni staż pracy (preferowane doświadczenie na stanowisku związanym z ochroną przeciwpożarową),

7. prawo jazdy kat B.

 

Wymagania dodatkowe:

1 predyspozycje osobowościowe:

- umiejętność interpretacji i zastosowania w praktyce obowiązujących przepisów prawa,

- umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i organizowania pracy,

- odpowiedzialność sumienność, rzetelność, kreatywność, komunikatywność,

- umiejętność organizacji pracy własnej i podległych pracowników,

- wysoka kultura osobista, w tym uprzejmość i życzliwość w kontaktach,

2. umiejętności zawodowe:

- biegła znajomość komputera i urządzeń biurowych,

- znajomość zagadnień związanych z działalnością OSP, z funkcjonowaniem systemu ratowniczo- gaśniczego w Polsce,

- mile widziane szkolenia, kursy dotyczące stanowiska objętego naborem,

Zakres obowiązków

1.    koordynowanie funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze gminy,

2.    realizacja ustalonych przez wojewodę zadań krajowego systemu ratowniczo gaśniczego na obszarze gminy,

3.    współpraca z komendantem powiatowym PSP w zakresie ochrony przeciwpożarowej i prewencji na terenie gminy,

4.    nadzór nad wykorzystaniem i utrzymaniem w należytym stanie technicznych obiektów użytkowanych  przez jednostki OSP,

5.    nadzór nad utrzymaniem w stałej i pełnej sprawności technicznej  sprzętu pożarniczego w jednostkach OSP,

6.    nadzór nad właściwym, zgodnym z obowiązującymi przepisami użytkowaniem i eksploatacją pojazdów samochodowych, motopomp i innego sprzętu pożarniczego, prowadzenie dokumentacji eksploatacyjnej, wydawanie i rozliczanie kart drogowych,  

7.    opiniowanie zasadności zakupu sprzętu i odzieży stanowiących wyposażenie OSP,

8.    przygotowanie planu budżetu gminy, w części dotyczącej ochrony przeciwpożarowej oraz sporządzenie sprawozdań finansowych oraz informacji dotyczących ochrony przeciwpożarowej  w Gminie,

9.    prowadzenie spraw członków OSP w zakresie:

a)przestrzegania przepisów  bhp podczas działań ratowniczych,

b) okresowych badań lekarskich,

c) posiadania uprawnień do prowadzenia uprzywilejowanych samochodów pożarniczych,

d) ubezpieczenia,

e)naliczania ekwiwalentu pieniężnego za udział w działaniach ratowniczych i szkoleniach pożarniczych,

f)grafików czasu pracy,

g) szkoleń,

10. planowanie, organizowanie, prowadzenie i nadzorowanie  ćwiczeń  i szkoleń jednostek OSP z terenu Gminy,

11. organizowanie gminnych zawodów sportowo-pożarniczych  oraz współudział w organizowaniu zespołowych  ćwiczeń jednostek OSP i powiatowych zawodów sportowo-pożarniczych,

12. prowadzenie na obszarze Gminy działalności z zakresu popularyzacji zasad ochrony przeciwpożarowej , w tym konkursów wiedzy pożarniczej dla młodzieży szkolnej,

13. udział w zebraniach OSP.

Wymagane dokumenty

1.  życiorys  /CV/,

2.  list motywacyjny,

3. dokumenty (kopie) potwierdzające wymagane kwalifikacje, posiadane doświadczenie, staż pracy,

4. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

5. oświadczenie kandydata  o pełnej zdolności do czynności  prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,

6. oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu, za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

7. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie  danych osobowych zawartych w aplikacji dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesów rekrutacyjnych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000),

8. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na w/w stanowisku.

9. podpisana przez kandydata klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych podczas konkursu na stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Opolu Lubelskim,

10. spis wszystkich dokumentów składanych w ofercie przez kandydata.

Warunki pracy

1. praca na stanowisku:  na umowę o pracę w  wymiarze czasu pracy 1/5 etatu – 8 godz. tygodniowo,  pierwsza umowa na czas określony,

2. obsługa komputera powyżej 4 godz. dziennie  z wykorzystaniem innych urządzeń biurowych,

3. praca na miejscu – Urząd Miejski ul Lubelska 4, I piętro, w budynku brak windy,

4. pracownik podejmujący po raz pierwszy prace na kierowniczym stanowisku urzędniczym w rozumieniu przepisów art.16 ust 3 ustawy o pracownikach samorządowych obowiązany jest odbyć służbę przygotowawczą , o której mowa w art.19 ww ustawy.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W miesiącu czerwcu 2022 r., wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6 %.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty należy składać osobiście w sekretariacie (pok. 207) w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urząd Miejski w Opolu Lubelskim, 24-300 Opole Lubelskie  ul. Lubelska 4 z dopiskiem: dotyczy naboru na stanowisko pracy: Komendant Gminny Ochrony Przeciwpożarowej ” - w terminie do dnia 18 lipca 2022 r. (decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu).

Uwagi

Dokumenty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Dokumenty składane w kopiach powinny być opatrzone własnoręcznym czytelnym podpisem kandydata.

Zastrzega się możliwość zakwalifikowania do etapu rozmowy kwalifikacyjnej jedynie wybranych kandydatów, spełniających wymagania formalne.

O terminie rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni  telefonicznie.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie BIP oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego.

 

 

Informacja o dopuszczeniu składania ofert w postaci elektronicznej.

 Nie dopuszcza się składania ofert w formie elektronicznej.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Sławomir Plis
Dodano do BIP dnia 07-07-2022 10:52:20