Komendant Gminny Ochrony Przeciwpożarowej – 2/5 etatu
Wyższe wykształcenie (preferowane kierunki: pożarnicze, administracja, prawo, bezpieczeństwo wewnętrzne, zarządzanie kryzysowe lub obronność).
Wymagania niezbędne:
wymagania przewidziane w przepisach ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych tj. z dnia 23 lipca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r., poz. 1135).
Pracownikiem samorządowym może być osoba, która:
- jest obywatelem polskim z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3,
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku,
- wyższe wykształcenie (preferowane kierunki: pożarnicze, administracja, prawo, bezpieczeństwo wewnętrzne, zarządzanie kryzysowe lub obronność),
- doświadczenie zawodowe na stanowisku urzędniczym w administracji - minimum 3 lata,
- znajomość zagadnień związanych z działalnością OSP,
- znajomość zagadnień związanych z funkcjonowaniem systemu ratowniczo-gaśniczego,
- biegła znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych.
Wymagania dodatkowe:
- znajomość zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego,
- znajomość obowiązujących przepisów niezbędnych do realizacji zadań na tym stanowisku:
· ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- kodeksu postępowania administracyjnego,
- ustawy o ochronie przeciwpożarowej,
- ustawy o finansach publicznych,
- predyspozycje osobowościowe:
- umiejętność interpretacji i zastosowania w praktyce obowiązujących przepisów prawa,
- umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i organizowania pracy,
- odpowiedzialność, sumienność, rzetelność, kreatywność, komunikatywność,
- wysoka kultura osobista,
· dyspozycyjność.
- koordynowanie funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze gminy,
- realizacja ustalonych przez wojewodę zadań krajowego systemu ratowniczo - gaśniczego
na obszarze gminy,
- współpraca z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w zakresie ochrony przeciwpożarowej i prewencji na terenie gminy,
- nadzór nad wykorzystaniem i utrzymaniem w należytym stanie technicznym obiektów użytkowanych przez jednostki OSP,
- nadzór nad utrzymaniem w stałej i pełnej sprawności technicznej sprzętu pożarniczego
w jednostkach OSP,
- nadzór nad właściwym, zgodnym z obowiązującymi przepisami użytkowaniem i eksploatacją pojazdów samochodowych, motopomp i innego sprzętu pożarniczego, prowadzenie dokumentacji eksploatacyjnej, wydawanie i rozliczanie kart drogowych,
- opiniowanie zasadności zakupu sprzętu i odzieży stanowiących wyposażenie OSP,
- przygotowanie planu budżetu gminy, w części dotyczącej ochrony przeciwpożarowej
oraz sporządzenie sprawozdań finansowych oraz informacji dotyczących ochrony przeciwpożarowej w Gminie,
- prowadzenie spraw członków OSP w zakresie:
· przestrzegania przepisów bhp podczas działań ratowniczych,
· okresowych badań lekarskich,
· posiadania uprawnień do prowadzenia uprzywilejowanych samochodów pożarniczych,
· ubezpieczenia,
· naliczania ekwiwalentu pieniężnego za udział w działaniach ratowniczych i szkoleniach pożarniczych,
· grafików czasu pracy,
· szkoleń,
- planowanie, organizowanie, prowadzenie i nadzorowanie ćwiczeń i szkoleń jednostek OSP
z terenu Gminy,
- organizowanie gminnych zawodów sportowo-pożarniczych oraz współudział
w organizowaniu zespołowych ćwiczeń jednostek OSP i powiatowych zawodów sportowo-pożarniczych,
- prowadzenie na obszarze Gminy działalności z zakresu popularyzacji zasad ochrony przeciwpożarowej , w tym konkursów wiedzy pożarniczej dla młodzieży szkolnej,
- udział w zebraniach OSP.
- CV/życiorys,
- list motywacyjny,
- dyplom ukończenia studiów i inne dokumenty potwierdzające wymagane kwalifikacje, posiadane doświadczenie, staż pracy,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w aplikacji dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesów rekrutacyjnych zgodnie z ustawą
z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych tj. z dnia 30 sierpnia 2019 r. (Dz.U.
z 2019 r. poz. 1781),
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na w/w stanowisku,
- klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych podczas konkursu na stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Opolu Lubelskim,
- oświadczenie o zapoznaniu się z Wewnętrzną Procedurą naruszeń prawa i ochrony Sygnalistów w Urzędzie Miejskim w Opolu Lubelskim wprowadzoną Zarządzeniem Burmistrza Opola Lubelskiego Nr 53/2024 z dnia 20 września 2024 r.,
- spis wszystkich dokumentów składanych w ofercie przez kandydata.
Dokumenty składane w aplikacji powinny być podpisane własnoręcznie przez kandydata.
- praca na umowę o pracę 2/5 etatu, 8 godzinny dzienny i 16 godzinny tygodniowy czas pracy, pierwsza umowa na czas określony,
- praca na miejscu - Urząd Miejski w Opolu Lubelskim ul. Lubelska 4, I piętro, w budynku brak windy, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie z zastosowaniem narzędzi informatycznych.
W lipcu 2025 r., wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6 %.
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w sekretariacie (pok. 207) w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urząd Miejski w Opolu Lubelskim, 24-300 Opole Lubelskie
ul. Lubelska 4 z dopiskiem: „dotyczy naboru na stanowisko pracy „Komendant Gminny Ochrony Przeciwpożarowej” - w terminie od 01.09.2025 r. do 15.09.2025 r. (decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu).
Dokumenty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Dokumenty składane w kopiach powinny być opatrzone własnoręcznym czytelnym podpisem kandydata.
Zastrzega się możliwość zakwalifikowania
do etapu rozmowy kwalifikacyjnej jedynie wybranych kandydatów, spełniających wymagania formalne.
Zastrzega się prawo zakończenia otwartego naboru bez rozstrzygnięcia lub jego unieważnienia w dowolnym czasie bez podania przyczyn.
O terminie rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie BIP oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego.
Dodano do BIP dnia 29-08-2025 14:18:04