ds. społeczno-obywatelskich, pełnomocnik ds. realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych - 1 etat
Symbol oferty
47/2024
Jednostka ogłaszająca
Urząd Miejski w Opolu Lubelskim Lubelska 4 24-300 Opole Lubelskie
Data ogłoszenia
2024-07-22
Termin składania dokumentów
2024-08-22
Wymagane wykształcenie
- wykształcenie wyższe (preferowane kierunki; resocjalizacja, psychologia, pedagogika),
Wymagania związane ze stanowiskiem
- znajomość problematyki uzależnień oraz aktów prawnych dotyczących problematyki uzależnień.
- wymagania przewidziane w przepisach ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530 z 2024 r. poz.721),
- posiadanie obywatelstwa polskiego / lub innego państwa członkowskiego UE lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej/,
- osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- znajomość zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego,
- znajomość przepisów ustawy o samorządzie gminnym, ustawy prawo zamówień publicznych, ustawy kodeks postępowania administracyjnego,
- znajomość języków obcych,
- biegła znajomość pracy na komputerze w zakresie programów biurowych,
- samodzielność i umiejętność organizowania pracy własnej, rzetelność, odpowiedzialność komunikatywność oraz dyspozycyjność.
Zakres obowiązków
- sporządzanie i realizacja gminnych programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, przeciwdziałania narkomanii i promocji zdrowia,
- inspirowanie, zlecanie i przeprowadzenie programów terapeutycznych i profilaktycznych w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom,
- współdziałanie z organizacjami pozarządowymi, jednostkami organizacyjnymi i instytucjami do których zadań statutowych należy profilaktyka i rozwiązywanie problemów uzależnień,
- nadzór merytoryczny nad prawidłowym wykorzystaniem przyznanych środków,
- koordynowanie zadań związanych z pomocą na rzecz organizacji i placówek prowadzących działalność profilaktyczną i wychowawczą,
- udzielanie informacji w zakresie podejmowania leczenia odwykowego oraz leczenia innych uzależnień,
- koordynacja pracy, w tym zapewnienie organizacyjno -technicznych warunków działania gminnej komisji ds. profilaktyki oraz rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii,
- udział w posiedzeniach Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, oraz prowadzenie dokumentacji wynikającej z pracy komisji,
- współpraca z dyrektorami szkół podstawowych i średnich w zakresie profilaktyki i przeciwdziałania wobec osób uzależnionych, osób stosujących przemoc w rodzinie,
- przygotowywanie sprawozdań, materiałów i analiz dotyczących profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień na użytek Burmistrza, Rady Miejskiej oraz komisji ds. profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii,
- przygotowywanie projektów decyzji w zakresie nakładania i uchylania świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz Sił Zbrojnych i innych uprawnionych podmiotów,
- prowadzenie rejestrów i sporządzanie sprawozdań wynikających z realizacji świadczeń osobistych i rzeczowych,
- sporządzanie projektów odpisów aktów stanu cywilnego,
- prowadzenie spraw dotyczących ewidencji ludności,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o Karcie Dużej Rodziny oraz gminnego programu „Opole Lubelskie wspiera Rodziny 3+”
Wymagane dokumenty
- życiorys /CV/,
- list motywacyjny,
- dokumenty (kopie) potwierdzające wymagane kwalifikacje, posiadane doświadczenie, staż pracy,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu, za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w aplikacji dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesów rekrutacyjnych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000),
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na w/w stanowisku.
Warunki pracy
- praca na stanowisku: na umowę o pracę, pierwsza umowa na czas określony,
- praca przy komputerze o charakterze administracyjno–biurowym powyżej 4 godz. dziennie, (I piętro, brak windy),
- w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym umowa o pracę będzie zawarta na czas określony (6 miesięcy). W czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce
W czerwcu 2024 r., wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6 %.
Miejsce składania dokumentów
- Wymagane dokumenty należy składać osobiście w sekretariacie (pok. 207) w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urząd Miejski w Opolu Lubelskim, 24-300 Opole Lubelskie ul. Lubelska 4 z dopiskiem: „dotyczy naboru na stanowisko pracy: ds. społeczno-obywatelskich, pełnomocnik ds. realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiazywania Problemów Alkoholowych w Urzędzie Miejskim w Opolu Lubelskim” - w terminie do dnia 22 sierpnia 2024 r. (decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu).
Dokumenty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Uwagi
- Dokumenty składane w kopiach powinny być opatrzone własnoręcznym czytelnym podpisem kandydata.
- Zastrzega się możliwość zakwalifikowania do etapu rozmowy kwalifikacyjnej jedynie wybranych kandydatów, spełniających wymagania formalne.
- O terminie rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie BIP Urzędu Miejskiego oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego.
Załączniki
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Sławomir Plis
Dodano do BIP dnia 22-07-2024 08:31:18
Dodano do BIP dnia 22-07-2024 08:31:18