Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Opole Lubelskie obsługiwana przez Urząd Miejski w Opolu Lubelskim

Logo - Gmina Opole Lubelskie obsługiwana przez Urząd Miejski w Opolu Lubelskim

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

ds. społeczno-obywatelskich, pełnomocnik ds. realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych - 1 etat

Symbol oferty
47/2024
Jednostka ogłaszająca
Urząd Miejski w Opolu Lubelskim Lubelska 4 24-300 Opole Lubelskie
Data ogłoszenia
2024-07-22
Termin składania dokumentów
2024-08-22
Wymagane wykształcenie
  1. wykształcenie wyższe (preferowane kierunki; resocjalizacja, psychologia, pedagogika),
Wymagania związane ze stanowiskiem
  1. znajomość problematyki uzależnień oraz aktów prawnych dotyczących problematyki uzależnień.
  2. wymagania przewidziane w przepisach ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o  pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530 z 2024 r. poz.721),
  3. posiadanie obywatelstwa polskiego / lub innego państwa członkowskiego UE lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej/,
  4. osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  5. znajomość zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego,
  6. znajomość przepisów ustawy o samorządzie gminnym, ustawy prawo zamówień publicznych, ustawy kodeks postępowania administracyjnego,
  7. znajomość języków obcych,
  8. biegła znajomość pracy na komputerze w zakresie programów biurowych,
  9. samodzielność i umiejętność organizowania pracy własnej, rzetelność, odpowiedzialność komunikatywność oraz dyspozycyjność.
Zakres obowiązków
  1. sporządzanie i realizacja gminnych programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, przeciwdziałania narkomanii i promocji zdrowia,
  2. inspirowanie, zlecanie i przeprowadzenie programów terapeutycznych i profilaktycznych w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom,
  3. współdziałanie z organizacjami pozarządowymi, jednostkami organizacyjnymi i instytucjami do których zadań statutowych należy profilaktyka i rozwiązywanie problemów uzależnień,
  4. nadzór merytoryczny nad prawidłowym wykorzystaniem przyznanych środków,
  5. koordynowanie zadań związanych z pomocą na rzecz organizacji i placówek prowadzących działalność profilaktyczną i wychowawczą,
  6. udzielanie informacji w zakresie podejmowania leczenia odwykowego oraz leczenia innych uzależnień,
  7. koordynacja pracy, w tym zapewnienie organizacyjno -technicznych warunków działania gminnej komisji ds. profilaktyki  oraz rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii,
  8. udział w posiedzeniach Gminnej Komisji  Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, oraz prowadzenie dokumentacji wynikającej z pracy komisji,
  9. współpraca z dyrektorami szkół podstawowych i średnich w zakresie profilaktyki i przeciwdziałania wobec osób uzależnionych, osób stosujących przemoc w rodzinie,
  10. przygotowywanie sprawozdań, materiałów i analiz dotyczących profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień na użytek Burmistrza, Rady Miejskiej  oraz komisji ds. profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii,
  11. przygotowywanie projektów decyzji w zakresie nakładania i uchylania świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz Sił Zbrojnych i innych uprawnionych podmiotów,
  12. prowadzenie rejestrów i sporządzanie sprawozdań wynikających z realizacji świadczeń osobistych i rzeczowych,
  13. sporządzanie projektów odpisów aktów stanu cywilnego,
  14. prowadzenie spraw dotyczących ewidencji ludności,
  15. realizacja zadań wynikających z ustawy o Karcie Dużej Rodziny oraz gminnego programu „Opole Lubelskie wspiera Rodziny 3+”
Wymagane dokumenty
  1. życiorys  /CV/,
  2. list motywacyjny,
  3. dokumenty (kopie) potwierdzające wymagane kwalifikacje, posiadane doświadczenie, staż pracy,
  4. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  5. oświadczenie kandydata  o pełnej zdolności do czynności  prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
  6. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  7. oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu, za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  8. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie  danych osobowych zawartych w aplikacji dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesów rekrutacyjnych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000),
  9. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na w/w stanowisku.

 

Warunki pracy
  1. praca na stanowisku:  na umowę o pracę,  pierwsza umowa na czas określony,
  2. praca przy komputerze o charakterze administracyjno–biurowym powyżej 4 godz. dziennie, (I piętro, brak windy),
  3. w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym umowa o pracę będzie zawarta na czas określony (6 miesięcy). W czasie trwania umowy organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W czerwcu 2024 r., wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce,   w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6 %.

 

Miejsce składania dokumentów
  1. Wymagane dokumenty należy składać osobiście w sekretariacie (pok. 207) w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urząd Miejski w Opolu Lubelskim, 24-300 Opole Lubelskie  ul. Lubelska 4 z dopiskiem: „dotyczy naboru na stanowisko pracy: ds. społeczno-obywatelskich, pełnomocnik ds. realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiazywania Problemów Alkoholowych w Urzędzie  Miejskim w Opolu Lubelskim” - w terminie do dnia 22 sierpnia 2024 r. (decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu).

          Dokumenty, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Uwagi
  1. Dokumenty składane w kopiach powinny być opatrzone własnoręcznym czytelnym podpisem kandydata.
  2. Zastrzega się możliwość zakwalifikowania do etapu rozmowy kwalifikacyjnej jedynie wybranych kandydatów, spełniających wymagania formalne.
  3. O terminie rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni  telefonicznie.
  4. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie BIP Urzędu Miejskiego oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego.

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Sławomir Plis
Dodano do BIP dnia 22-07-2024 08:31:18